مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی "کولانای" که قرار است سرمایه گذاری آزادراه کربلا(همدان-سنقر-کرمانشاه-خسروی) را برعهده داشته باشد گفت: این آزادراه مسیر خود را در کشور عراق به سمت کربلا ادامه می دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دومنیکو بتی گفت: "کولانای" و "کالیرونا" دو شرکت معتبر اروپایی در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی مانند ساخت فرودگاه، پالایشگاه، بیمارستان و سد هستند‌ که در حال حاضر دو سال و نیم است که پیگیر انجام پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت کولانای مجوز ساخت فرودگاه کربلا را از دولت عراق دریافت کرده است، گفت: با گرفتن مجوز اجرای این پروژه ما به این فکر افتادیم که اجرای پروژه آزاد راه همدان-کرمانشاه می‌تواند یک مسیر ارتباطی مناسب بین کشور ایران و عراق برقرار کند.
 
بتی افزود: در سفرهای که به عراق و ایران داشتیم و با توجه به مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم اهمیت شهر کربلا و مرقد امام حسین (ع) برای مردم این دو کشور بسیار بالاست و همین علت با توجه به تعداد بسیار زائران که هر ساله به کربلا می روند ما را برای ساختن مسیر ارتباطی قانع کرد.

وی اظهار کرد: به همین علت ما تنها به احداث  آزادراه در مسیر همدان-سنقر-بیستون- کرمانشاه اکتفا نکرده و این آزادراه را تا مرز خسروی ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت"کولانای" افزود: همچنین مسیر این آزادراه را در کشور عراق از مرز خسروی تا شهر کربلا ادامه می‌دهیم و برای ما ساخت این مسیر افتخاری است زیرا ارتباط آسانتر دو کشور مسلمان ایران و عراق را فراهم می‌کنیم و دسترسی مسلمانان این دو کشور به شهر کربلا که بسیار حائز اهمیت است تسهیل می‌شود.

بتی اظهار کرد: در حال حاضر بعد از دو سال و نیم به فاز مذاکرات بر روی قرار داد نهایی پروژه رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه آزاد راه کربلا از سه فاز تشکیل شده، گفت: فاز اول این آزاد راه از مسیر همدان-سنقر-بیستون-کرمانشاه خواهد بود و در فاز دوم ادامه مسیر آزاده راه از کرمانشاه تا خسروی خواهد بود و بعد هم در فاز سوم آزادراه از مرز خسروی تا شهر کربلا ادامه داده خواهد شد.

بتی با بیان اینکه تنها هدف اجرای این پروژه ساخت یک آزادراه مدرن و ایمن نیست، گفت: تلاش ما این است ساخت این آزادراه توسعه را برای استانهای در برگیرنده آن به ارمغان بیاورد و مو جب اشتغالزایی در آنها شود.

مدیرعامل شرکت "کولانای" اظهار کرد: برای تحقق هدف اشتغالزایی، در این آزادراه علاوه بر ایجاد ایستگاه‌های پلیس و پمپ بنزین ساخت بیمارستان، هتل‌ها و مراکز خرید و نیز استراحتگاه ویژه مسافران و سیستم‌های امنیتی برای ترافیک آزادراه را هم خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: قطعا وجود این آزادراه با توجه به اهمیت آن افتخاری نه تنها برای منطقه غرب بلکه برای کشور ایران خواهد بود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.