در میان اشخاص حقیقی قیمت هر سال نمازقضا از 1 میلیون تا 1 میلیون 300 هزار تومان وجود دارد و هر ماه روزه هزینه ای ما بین 800 تا 900 هزار تومان در بر خواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،فوت پدر یکی از بزرگترین دردهایی است که هر انسان آن را تجربه می کند و درد بالاتر از آن زمانی سراغ فرزندان می آید که آن ها متوجه می شوند هیچ کاری برای پدرشان انجام نداده اند و حالا مدیون او هستند و در همین حال حاضرند هر چه دارند بپردازند تا کمی از عذاب وجدان خود کاسته و بر رضایت و شادی روح پدر از دنیا رفته شان بیافزایند.
 
خیرات دادن، قربانی کردن و انجام نذرهای تنها بخش کوچکی است که فرزندان یک پدر برای شادی آن مرحوم انجام می دهند. در این میان یک کار بسیار مهم وجود دارد که همیشه بر عهده پسر بزرگ خانواده قرار دارد و آن هم به جا آوردن نمازهای قضا و روزه هایی است که پدرشان در زمان حیات آن ها را نخوانده یا اجرا نکرده است. این کار یکی از وظایف فرزند ارشد ذکور است و او باید برای شادی روح مرحوم و همچنین به جا آوردن اعمال وی تمام سعی و تلاش خود را بکند.
 
به طور کلی در دین اسلام درباره نماز و روزه های قضا آمده است که:" نماز و روزه قضای پدر بر پسر بزرگ تر واجب است؛ یعنی بر پسر بزرگ تر واجب است نماز و روزه های فوت شده پدر را بعد از مرگش یا خود انجام دهد یا کسی را اجیر کند. البته برخی از مراجع نماز و روزه پدر و مادر هر دو را واجب می دانند." در این عبارت نکته مهمی وجود دارد که می گوید پسر بزرگ می تواند فردی را برای اینکار اجیر نماید و اگر شخصی به نیت فرد مرحوم نماز و روزه را به جا آورد مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
با کمی جستجو در میان سایت های اینترنتی در مورد نماز استیجاری به موارد جالبی برخورد کردیم که نشان از شمار زیاد افرادی بود که به دنبال خواندن نماز استیجاری برای دیگران هستند. این افراد غالبا نیازمندانی هستند که برای تامین مخارج زندگی نماز و روزه استیجاری قبول می کنند تا از این راه بتوانند یک کمک خرج برای خانواده خود داشته باشند. برخی از فقها در این زمینه البته اظهار نظر کرده اند و نماز روزه استیجاری قبول کردن را بی اشکال خوانده اند.
 
قیمت بازار برای نماز و روزه استیجاری چقدر است؟
 
شاید برای شما جالب باشد که بدانید قیمت خواندن نماز و روزه به صورت استیجاری چقدر است و البته فرد چه شرایطی باید داشته باشد. مهمترین شرط برای گرفتن نماز و روزه استیجاری اعتقاد درست و البته آشنایی با آداب و رسوم مختلف در این زمینه است همچنین زمانی که فردی نماز و روزه قضا را قبول می کند و بابت آن پولی دریافت می کند، موظف است تا موارد محول شده را تا آخرین مورد انجام دهد.
 
مهمترین نکته در مورد نماز و روزه استیجاری قیمتی است که یک اجیر برای این کار دریافت می کند. این قیمت به دو بخش تقسیم می شود، اول قیمتی است که مراجع تقلید هرساله تعیین می کنند که برای سال 94 برای یک سال نماز آن را ما بین 1 میلیون تا 1 میلیون 100 هزار تومان و قیمت هر ماه روزه نیز ما بین 600 تا 700 هزار تومان تعیین شده است.
 
البته این قیمت ها زمانی که به افراد حقیقی و شخصی مراجعه کنید کمی متفاوت است چرا که در میان مردم ممکن است فردی از روی نیاز شدید مالی قصد خواندن نماز استیجاری کرده باشد و به همین دلیل گاهی با قیمت هایی بالاتر از حد تعیین شده توسط مراجع تقلید روبرو خواهیم شد. در میان اشخاص حقیقی قیمت هر سال نمازقضا از 1 میلیون تا 1 میلیون 300 هزار تومان وجود دارد و هر ماه روزه هزینه ای ما بین 800 تا 900 هزار تومان در بر خواهد داشت.
 
طبق بررسی های انجام شده این قیمت ها در سال 89 به طور شگفت انگیزی پایین بوده است به طوری که در آن زمان قیمت هر سال نماز قضا 250 هزار تومان و هر ماه روزه داری تنها 150 هزار تومان هزینه بر می داشته است و این نشان از آن است که در طول 5 سال گذشته رشد صعودی بسیار شدیدی در قیمت نماز و روزه استیجاری حاکم بوده است.
 
منبع:صبحانه
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
سلام و درود . بنده طلبه ام و روزه و نماز استیجاری رو(قیمت توافقی) قبول میکنم
نماز و روزه استیجاری اموات هم ادا میکنم.
با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید.
09906951138
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۴:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
باسلام بنده طلبه پایه9هستم به علت بیماری پسرم نمازو روزه استیجاری قبول میکنم درضمن قیمتش هم هرسالی کمتراز4میلیون انجام نمیدم تازه همین هم خیلی پایینه ولی مجبورم. به نظرمن هرکس کمترازاین قیمت قبول بکنه بایدبه انجام دادنش شک کرد چون هم مسوولیتش زیاده هم وقت بره.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۱۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام. بنده طلبه هستم به دلیل مشکلات شدید مالی نماز و روزه استیجاری قبول میکنم هرعزیزی داشت میتونه باشماره09902387433 اکبری تماس بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
والله
شما یا نمدونین نماز روزه و ختم قرآن چیه یا واقعا جدید نمیگین
یک سال کل نماز یک میلیون !!!!!!!!!!
یک ماه نماز ٩٠٠ هزار !!!!!!!!!!!

ما توو اعمال خودمون موندیم
Iran (Islamic Republic of)
سوسن صمدیان
۲۱:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام خانمی هستم که به پول نماز۔روزه۔ختم قران نیاز دارم...
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۲۰:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
سلام من خا نمی 50 ساله هستم روزه میگیرم وقرآن میخونم اما نماز نمیتونم چون نماز خودم روی صندلی میخونم ونماز استیجاری به این شکل صحیح نیست هدیه خواندن هر صفحه از مصحف شریف وهر روز روزه هم توافقی باشه وهدیه ای شما بارضایت خودتون به من بدید مطمئن باشید که انجام میدم وبیشتر از توانم نمی پذیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
سلام من نماز میخونم روزه میگیرم خیلی هم نیاز دارم به پولش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۱
سلام بنده حافظ قران هستم نماز روزه قبول میکنم هزینشم هرچقد دوس داشتید بدید
Iran (Islamic Republic of)
سمیه پشته شیرانی
۰۲:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سرپرست خانواده هستم مادرم بامن زندگی میکنه،متاسفانه برادرم رفته حکم دادگاه گرفته که ماازهمون اتاق هم،بیرون کنه،اهل نمازو ...هستم ولی مادرم زخاطرکهولت سن نمی توانند زیرهیچ نهادی هم نیستیم،کمیته وخیریه وجاهای دیگه ،میخواهم هزینه ی یک سال نماز استیجاری بردارم،آیامیتونم نمازاجاره کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام عید فطر مبارک اگر کسی بخواد من میتونم نماز روزه وقرآن بخونم انشاالله که مورد قبول حق قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
سیدجلال
۱۸:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام نماز روزه به قیمتی که شما بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۱۸:۲۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من سرپرست خانواده هستم نماز قبول میکنم.نماز صبح قیمتش چند تومن هست
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۴:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام و درود . بنده طلبه ام و روزه و نماز استیجاری رو(قیمت توافقی) قبول میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اگر کسی مایل هست نماز قضا بجا بیاورد من هزینه را پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه احمدی
۱۹:۳۱ ۲۷ دی ۱۴۰۲
بندرعباس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
آیا کسی است برای میت نماز بخواند. لطفا اعلام قیمت بفرماید. بابت روز ه نیز اگر کسی است اعلام بفرماید. قیمت ها بابت یکسال نماز و روزه بصورت جداگانه گردد.
Iran (Islamic Republic of)
عطر نرگس
۱۲:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام .بنده نماز و روزه ی قضا شده یاستجاری اموات رو بجا میارم اگر کسی هست که بخواد برای امواتش خیرات کنه ما قبول میکنیم و هدیه ایی که بابت اعمال بجا آوردن میگیریم صرف مداوا و مخارج خورد و خوراک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام بنده قبول میکنم نماز و روزه استجاری برای اموات انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۰۳:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
آدم خودش به اندازه کافی در اعمالش کم وکیل داره حالا بیاد مسیولیت اعمال دیگران را هم قبول کنه یعنی گناه دیگران را هم به گردن بگیره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دوستانم از.دوسال.روزه.مبلغ
Iran (Islamic Republic of)
حاج آقا کاظمی
۰۱:۴۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۰۵:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اوناییکه میگن مگه نماز وروزه بادلار میره بالا خدمتتون عرض کنم اولا انسان تااخرین لحظه ی مرگش موظفه نمازشو بخونه حتی اگه زمینگیرشده باشه ونمیتونه حرکت کنه خدا ارحم الراحمینه وگفته باایماواشاره هم نمازتوقبول میکنم پس کسیکه واقعا بخداایمان داره هرگز نمازشو ترک نمیکنه روزه هم تاجایی که ادم میتونه باید روزه بگیره مگر انکه بیماری زخم معده وبیماریهای سختی داره که ضعف وغذانخوردن موجب بدحالیش میشه اونوقت روزه براو واجب نیست وهروقت حالش خوب شد وتونست میتونه اداشون کنه اگه هم تااخرعمرش به این حال بود وهیچ روز دیگه ای حالش خوب نشد که بتونه قضاشونوبگیره اونوقت دیگه اشکال نداره وکلا روزه ازش ساقط میشه پس کسی به بهونه ی بیماری ونداشتن حال واین حرفا فکر نکنه بعدا بمیره براش نماز میخونن وتمام قبول میشه !اون دیگه معلوم نیس خدااصلا بپذیره یانپذیره پس بهتره همیشه ادم مراقب باشه که اعمال واجبشو انجام داده باشه وتوذهنش اینو بگنجونه که فردا من مردم از کجامعلوم اصلا کسی دلش ب حالم بسوزه وبرام نماز بخونه یا پول بده کسی برام نماز بخونه ادم کارخودشو باید خودش انجام بده وامید به دیگران نداشته باشه این یک ،دوم شمایی که از هزینه نماز وروزه راضی نیستید خودتون چرا برای میتتون نمازنمیخونید روزه نمیگیرید ؟؟؟اگر برای شما سخته پس بدونید برای اون طرف که اجیرش میکنید چقد سخته؟چون هیچکس دوست نداره از طرف کسی دیگه نماز بخونه روزه بگیره که اگه اشتباهی کرد به گردنش بیفته !واینکه این شخص از شدت نیازش هست که مجبوره همچین کاریو قبول کنه چون محتاج اون پوله برا تامین هزینه ی زندگیش ایامثلا اگر ده سال پیش نرخ یکسال نماز وروزه ۲۰۰بود باید امسالم همین نرخ بمونه؟اون موقه با ۲۰۰چندگرم طلا میتونستید بخرید الان چی چندسوت میتونید بخرید اون موقه با ۲۰۰تومن چندروز خرج خانواده رو تامین میکرد امروز با۲۰۰تومن چی میتونه بخره خیلی بخوادصرفه جویی کنه شاید بشه خرج یک روزش کرد نماز وروزه نرخشون تصاعدی نیس این مخارج زندگیه که رفته بالا وهمه چی گرون شده ومردم مجبورن درامد بیشتری داشته باشن تابتونن زندگی کنن الان خط فقر فکر کنم زیر ده میلیون تومنه اون موقه با ۱۰میلیون میتونستید یه پراید بخرید یه چیزیم اضاف میموند ،من الان بااینکه دوست ندارم نماز وروزه ی کسی گردنم باشه ولی مجبورم بخاطر اینکه سرپرست سه تادخترم وتومخارج زندگیم خیلی کم میارم دنبال نماز وروزه ایجاری باشم دیسک دارم زانو درد دارم کل ستون فقراتم درد میکنه بدنم کلی کمبود داره وضعف میکنم وحالم بدمیشه روزه های خودمو به زور میگیرم ولی بااین حال مجبورم تحمل کنم بخاطر اینکه شکم بچه هامو سیر کنم بخاطر اینکه من مسول بچه هام هستم وبرمن واجبه که زندگیشونوتامین کنم باید همه اینارو تحمل کنم وبه جون بخرم چون بیرون خونه هم نمیتونم کار کنم بنظرتون من بااین حال اگه الان بخوام یکسال روزه ۲۰۰بگیرم با ۲۰۰تومن ایا میتونم حداقل واسه خودم افطاری بااین پول تهیه کنم؟الان دوسه تامرغ ۲۰۰تومن شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
قیمت نماز و روزه هم مگه با دلار مقایسه میشه هرسال بالاتر میره؟؟
یکی شاید در طول زندگیش نتونه نمازو روزه هاشو بگیره..بع دلیل شرایط زندگیش.شرایط مالی هم نداشته باشه که بعد فوتش نماز و روزه قضا بجا بیارن؟پس جنهم بره؟یکی که شرایط مالی داشته بهشت بره؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمود حسینی امین
۱۱:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام علیکم من فقط نمازهای 2ماه8ماه میخواهم طلبگی درس میخوانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۳ دی ۱۳۹۹
من مداح هستم نماز روزه میت محترم می خونم
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه۰ربوی
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من پسر م۰ مریض۰مستاجر م۰لطف۰کنید هرچه دادید من۰قبول دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عبدالمحمدی
۲۲:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام. آیا هنوز هم نماز جهت میت می خوانید. در صورت تایید بفرمایید مبلغ بابت نماز و روزه و یا یکی از آنها چقدر است.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۵۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید نماز و روزه به هر قیمتی که راضی باشین در خدمتم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عبدالمحمدی
۲۲:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام. آیا هنوز نماز جهت میت انجام میدهید. در صورت تایید بفرمایید که مبلغ شما چقدر است. اگر روزه هم میگیرید مبلغ آن را هم بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
راحله حسینی
۲۱:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام علیکم من میتونم قبول کنم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۱۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام بخدا احتیاج دارم خیلی بدهکارم نماز میت قبول میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
قيمت 15سال نماز چقدر ميشه...کسي هست انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۶:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
قیمت یکسال نماز در سال 99 حدودا دو میلیون هشتصد هزار است
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۶:۲۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سالی 2800
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
منم انجام میدم اگه بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۶:۴۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کسانی که مبلغ پایین پیشنهاد میدهند اصلا انجام نمیدهند و بجای نماز صلوات میفرستن و توجیه میکنن برای خودشون و میگن خدا که غفاره و چون انجامش کار سختیه واقعا و بعدش هم هرکسی شرایط نداره چون باید قرائت نمازش صحیح باشه باید احکام بلد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت هر ماه نماز میت در سال ۹۹
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۰۴:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بهشت رفتن پولکی
پولدار که باشی کافیه وصیت کنی و 50 سال نماز و روزه رو یک جا بخری بعد مرگ از طریق وکیل و فرزند و وصییت نامه و وقف نامه و ....
مورد داشتیم پدر ی روزه خواری می کرد و نماز را یکی درمیان میخواند و همیشه به شوخی میگفت جسد مرا مثل هندوها بسوزانید
برای پسرش هیچ نکرد نه هنگام تولد بود نه میدانست کلاس چندم است نه عروسی برایش گرفت نه هیچ حالا بماند درزمان حیات مدعی خرید خانه و گرفتن عروسی برای فرزند بود که دروغی بود شاخ دار
حالا جواب امده که نماز های این پدر برگردن فرزند اول واجب است ؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
با سلام نماز و روزه میت شما رو میخونم با هر قیمتی که در توان تون بود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عبدالمحمدی
۲۲:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام. آیا هنوز نماز جهت میت انجام میدهید. در صورت تایید بفرمایید که مبلغ شما چقدر است. اگر روزه هم میگیرید مبلغ آن را هم بفرمایید.
Canada
رضا
۲۲:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
خواندن نماز وروزه ی قضای والدین آیا سایر فرندان نیز میتوانند در ادا وبجا آوردن نماز وروزه والدین مشارکت داشته باشند و همچنین شرایط فردی که انتخاب میشود چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
Germany
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
نماز و.روزه استیجاری انجام میدم و همچنین ختومات و اذکار ادعیه را هم انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۰۸:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۷
سلام من بیست روز روزه برای یک میت بدهکارم هزینش چندمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۷
باید خودمون سعی کنیم نماز و روزه هایمون را بخوانیم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۷
باید خودمون سعی کنیم نماز و روزه هایمون را بخوانیم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۰۲ ۲۵ تير ۱۳۹۷
باید خودمون سعی کنیم نماز و روزه هایمون را بخوانیم
Iran (Islamic Republic of)
خاص
۱۰:۲۱ ۲۲ تير ۱۳۹۷
سلام. ممنون از راهنماییتون.
Iran (Islamic Republic of)
خاص
۱۰:۲۱ ۲۲ تير ۱۳۹۷
سلام. ممنون از راهنماییتون.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
با سلام بنده احتياج دارم و روزه قرضي ميگيرم
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۵:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام نماز و ختم قرآن استیجاری می خونم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۴:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
من به یک نفر بدهکارم ، نماز و روزه قبول میکنم تا بتونم قرضم رو ادا کنم
Iran (Islamic Republic of)
Bahare
۱۷:۲۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
با سلام...اگر کسی نماز یا روزه قضا داره من میتونم براش انجام بدم خودمم نه روزه و نه نماز،قضا ندارم تا به امروز...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام وقت بخیرطاعات قبول من نمازمیییت میخونم برای درمان قلب پسرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ تير ۱۳۹۷
الهی شفا
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۱:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام منم نماز روزه ختم قرآن استیجاری انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام اینجانب شهریار مداح اهل بیت.نمازوروزه اموات شمارابه صورت صحیح وکامل به جامیاورم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۷:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام.من حقوقی که میگیرم کفاف خرجی زن و بچهاموواجارمو نمیده.اگه کسی خواست نماز غذای میتش رو بجای بیاره من میتونم قبول کنم تانیازهای این دنیای من ونیاز اون دنیای فرد فوت شده اگه خدا قبول کنه برطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۷:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام.من حقوقی که میگیرم کفاف خرجی زن و بچهاموواجارمو نمیده.اگه کسی خواست نماز غذای میتش رو بجای بیاره من میتونم قبول کنم تانیازهای این دنیای من ونیاز اون دنیای فرد فوت شده اگه خدا قبول کنه برطرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
کسری کریمی
۲۰:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام چقد هزینه میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد حسینی
۰۰:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام بنده نیاز مالی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۷
باید خودمون سعی کنیم نماز و روزه هایمون را بخوانیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام من شوهرم خرج و مخارج نمیتونه بده لطفاهرکسی برای امواتش نمازوروزه میخوادبخره من میخونم بهرامی
France
طالب
۱۶:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
سلام من نماز میخوہم خیلی پریشان ھستم راهنمایی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه سادات
۱۰:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
سلام عزیزان بنده یه خانوم خانه دارم که شوهرم منو با دوتا بچه گذاشته و رفته خرج خودمو بچه هامو از راه قبول نماز و روزه بدست میارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من یک زن خاندار هستم وشوهر از عهده مخارج من ودو فرزندم بر نمیاد به روزه ونماز استیجاری نیاز دارم لطفا اگه کسی نمازوروزه داره به من بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام من نماز میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
سلام من یک زن خاندار هستم وشوهر از عهده مخارج من ودو فرزندم بر نمیاد به روزه ونماز استیجاری نیاز دارم لطفا اگه کسی نمازوروزه داره به من بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
مینا عسکری
۲۱:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
با عرض سلام وخسته نباشید من من به نماز و روزه استیجاری نیاز دارم واسه تعمین مخارج زندگی خواهشمند هستم اگه کسی نماز یا روزه داره به من بده ممنون عسکری هستم از یزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام
برای یک سال نماز و یکماه چقدر هزینه میگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه نازیییی
۰۰:۱۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
سلام ببخشید من میخوام نماز استیجاری براکسی بخونم به مدت 8ماه چقد هزینه بگیرم ازطرف برام توضیح بدین مثلا ازیه ماه تا یه سال چقد هزینش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
باید خودمون سعی کنیم نماز و روزه هایمون را بخوانیم چون نمی توانیم هزینه آن را تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باید خودمون سعی کنیم نماز و روزه هایمون را بخوانیم چون نمی توانیم هزینه آن را تامین کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر افشار
۱۵:۳۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
ضمن عرض سلام..طبق فرمایش امام صادق علیه السلام نماز وروزه واجب است برکسی که توانائی انجام آن را داشته باشد..وهمچنین واجب نیست بر کسی که از عهده آن بر نخواهد آمد..مرحوم پدر بنده از زمان کودکی نماز و روزه قضا نداشته تا چند سال اخیر عمرش دیگر قادر به گرفتن روزه نبود و یکسال آخر هم اصلا نماز را فراموش کرده بود به علت الزایمر پس ا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه سروری
۱۷:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
هرکسی میخواد من میتونم برای میتش نماز بخونم و روزه بگیرم
واقعا به پولش نیاز دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
خداوند همه رفتگان و پدر شما را رحمت کنه
آخرین اخبار