مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: امروزه ورزش نه تنها در بين جوانان و نوجوانان بلكه در بين افراد ميانسال و كهنسال نيز جايگاه خاصي پيدا كرده و سوق دادن جامعه به سوی ورزش مهمترین عامل در پیشگیری از اعتیاد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رسول منعم در دهمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان یکی از سیاستهای این اداره کل را ایجاد هم افزایی باسایر دستگاهها درجهت رشد وارتقاء جوانان عنوان کرد وگفت : درظاهر امر موضوع پرداختن به مسائل مربوط به اعتیاد جزء وظایف تکلیفی ورزش نیست ، اما وقتی در مأموریتها موضوعات مربوط به سلامت ورشد جوانان دیده شده است ضرورت دارد برای تحقق این امر مهم به عنوان متولیان ورزش ورود نمائیم.

وی مخاطبین ومراجعین به باشگاهها واماکن ورزش را یکی از ظرفیتهای خوب دستگاه ورزش استان برای کمک به پیشگیری از مصرف مواد مخدر ، مواد نیروزا و... عنوان کرد و افزود : از آنجا که جمعیت ورزشکاران سازمان یافته استان قریب به 70 هزار نفر می باشد وبا احتساب ورزشکاران که به صورت غیر سازماندهی شده دراماکن ورزشی وپارکها و... ورزش می کنند ، با گسترده ترین مخاطب مواجه هستیم ، می توانیم از این ظرفیت برای اعمال برنامه های فرهنگی واجتماعی در خصوص پیشگیری از اعتیاد به خوبی استفاده کنیم.

رسول منعم بابیان اینکه ورزش یکی از موضوعات محبوب ومقبول مردم است؛ خاطر نشان کرد: بارها دیده ایم که مردم برای پیروزی تیمهای ملی کشور و یا قهرمانان صاحب نام درمیادین بین المللی دعا و ... می کنند .ما می توانیم از این ظرفیتهای ورزشی والگوهای شایسته ورزشی به قصد پیشگیری وآسیب زدایی بهره ببریم.

مدیرکل ورزش وجوانان استان همدان درادامه گفت : متاسفانه دربسیاری از باشگاههایی که می توانند نقش پیشگیری کننده داشته باشند در بازدید های اخیر بازرسان اداره کل ردپای استفاده از مواد نیروزای غیرمجاز دیده شده ودراین راستا ضمن پیگیر ی وشناسایی این اماکن ، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز باید به کمک ورزش بیاید.

وی با تأكيد بر اهميت مبارزه با آسيب هاي اجتماعي و رويكرد فرهنگي پيشگيري با بهترين روش يعني توسعه و فراگير نمودن ورزش در مناطق آسيب پذير گفت: امروزه ورزش نه تنها در بين جوانان و نوجوانان بلكه در بين افراد ميانسال و كهنسال نيز جايگاه خاصي پيدا كرده و اگر ما بتوانيم با سلاح ورزش به دنبال سلامت اجتماعي جامعه باشيم بي شك موفق خواهيم شد.

رسول منعم گفت: اعتقاد ما براي مقابله جدي با بلاي خانمان سوز اعتياد، سوق دادن مردم و به ويژه جوانان به ورزش است.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.