رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید شرایط اجتماعی را با تدوین قوانین و ایجاد زمینه های فرهنگی برای نابینایان ارتقا و بهبود داد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به قم سفر کره است، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 30 دی) با اعضای هیات نابینایان استان قم دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به وضعیت رو به بهود جامعه نابینایان در عرصه جامعه گفت: امروز با پیشرفت تکنولوژی ها نابینایان می توانند از امکانات استفاده کرده و بسیار فعال باشند. از طرف دیگر این قشر از تحصیلات خوبی برخوردارند، اما باید شرایط اجتماعی را با تدوین قوانین و ایجاد زمینه های فرهنگی برای آنها ارتقا و بهبود داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه دستگاه ها و سازمان ها برای استخدام نابینایان در بخش های مورد نیاز، گفت: متاسفانه در استخدام نابینایان بی دقتی صورت می گیرد که این ناشی از مشکلات اجتماعی است، از این رو باید برای حل این مشکلات یک فهم اجتماعی ایجاد شود.

لاریجانی در تشریح آخرین وضعیت لایحه حمایت از معلولان گفت: این لایحه هم اکنون در کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی بوده و در دستور کار مجلس قرار دارد و قطعاً در هفته های آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در رابطه با استخدام نابینایان در سازمان های استان قم گفت: می توان با مسئولان به ویژه استاندار مکاتبه و صحبت کرد، حتی با ارائه دستورالعملی تا جایی که می شود از نابینایان در امور اداری در استان قم و حتی سطح کشور بهره برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم تامین تجهیزات ورزشی و تجهیزات مورد نیاز معلولان و نابینایان از جمله وسایل حمل و نقل تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار کهندانی عضو هیات نابینایان استان قم گزارشی را در رابطه با وضعیت این قشر و مشکلات آنان از جمله نبود امکانات ورزشی، مسئله لایحه حمایت از معلولان و برخی دغدغه های نابینایان ارائه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، قم ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار