بازار مسکن از 2 تا 3 سال گذشته در رکود به سر می برد و راهکارهای ارائه شده برای خروج از رکود تاکنون تاثیر گذار نبوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن محتشم رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران در نشست خبری که امروز درخصوص دومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود : ساخت و ساز مسکن از 2 تا 3 سال گذشته در رکود به سر می برد و راهکارهای ارائه شده برای خروج از رکود تاکنون تاثیر گذار نبوده است.

وی با اشاره به اینکه از این به بعد با استفاده از سیستم ارزیابی کیفیت ساختمان می توانیم کیفیت ساخت و ساز را مورد سنجش قرار دهیم تصریح کرد :با همکاری دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر اقداماتی انجام و تفاهم نامه ای برای بررسی کیفیت ساخت و ساز ساختمان تنظیم شده است.

محتشم با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح افزایش سطح کیفی ساختمان است گفت : سال گذشته روی شاخص هایی که از کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و انگلیس گرفته شده کار شده ، بنابراین تاثیرات بسزائی در رشد کیفیت ساخت و ساز خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه کانون سراسری انبوه‌سازان بحث فروش قسطی مسکن بدون ارزیابی را مطرح کرده ، گفت : بانک شهر برای فروش قسطی مسکن اعلام آمادگی کرده که البته تفاهمنامه آن هنوز امضا نشده است.

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران ادامه داد : انبوه سازان به دنبال این بودند که به صورت لیزینگ با مجوز بانک مرکزی این کار را انجام دهند که صورت نگرفت.

وی گفت : فروش قسطی مسکن باید با کارمزد 2 درصد اجرایی شود که مطمئنم بانک‌ های خصوصی با کارمزد پایین‌تری نسبت به کارمزد بانک های دولتی این کار را انجام می‌دهند ، مخاطب این برنامه ؛ خریداران با درآمد بالا هستند و باید ماهانه 3 میلیون تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار