وزیر آموزش و پرورش گفت: باید جهاد مدرسه سازی در کشور شکل بگیرد

باید جهاد مدرسه سازی در کشور شکل بگیرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شهرکرد؛ به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛ علی اصغر فانی در نخستین جشنواره کشوری خیرین مدرسه ساز این استان در باغ موزه دفاع مقدس تهران، با اشاره به اینکه تا سال 99 و به همت خیرین، همه مدارس کشور استاندارد خواهد شد، تأکید کرد: باید جهاد مدرسه سازی در کشور شکل بگیرد.

وی، با یادآوری اهمیت و اجر و ثواب بالای تأمین فضای شاد، مناسب و استاندارد برای دانش آموزان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، امر مدرسه سازی یک صدقه جاریه است.

فانی، با اشاره به وجود حدود 520 هزار کلاس درس در کشور افزود: به دلیل دو شیفته بودن بعضی از این کلاس ها، دانش آموزان ما اکنون در 490 هزار فضای کالبدی درس می خوانند.

وی، با بیان اینکه اکنون دو سوم فضاهای کالبدی مدارس استاندارد است، ادامه داد: ایمن سازی مدارس در برنامه ششم توسعه با همت مردم و حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش، با تبیین اهمیت جهاد مدرسه سازی برای استانداردسازی و کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی در کشور اظهار داشت: به هر میزان که خیرین بزرگوار در این زمینه تعهد نمایند، معادل این عدد را وزارتخانه از اعتبارات ملی و معادل آن را استانداری چهارمحال و بختیاری از بودجه استانی تأمین می کنند.

فانی ابراز امیدواری کرد: با این اعتبار، تحولی در فضاهای آموزشی نیمه کاره، نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی استان چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری و بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش این استان هم در این جشنواره گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و کمک های خیرین در این زمینه ارائه کردند.

نخستین جشنواره کشوری خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و جمعی از خیرین و مسئولین این استان، شب گذشته در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

تمبر اولین جشنواره کشوری خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری هم توسط علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز در این آیین رونمایی شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم تعهد ساخت 3 مدرسه را به درخواست مجری برنامه برای استان چهارمحال و بختیاری برعهده گرفت.

تعداد زیادی از خیرین نیز برای ساخت مدرسه در این استان اعلام آمادگی کردند.



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.