استاندار یزد ضمن بیان اینکه آموزش و پرورش باید از اولویتهای مهم کشور باشد، گفت: ما افتخار می کنیم که 22 سال پی در پی رتبه‌های ابتدایی کنکور سراسری ازآن دانش آموزان استان یزد بوده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،میر محمدی استاندار یزد در مراسمی که به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد، گفت: در کشور باید به آموزش و پرورش به عنوان یک اولویت نگاه شود. چرا که این دستگاه آموزشی انسان ساز است و سرمایه‌های انسانی تحت آموزش این دستگاه قرار می گیرند؛ هرچه بیشتر در امر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سرمایه گذاری کنیم در واقع سرمایه‌های اصلی کشور را تقویت می کنیم و با رشد این سرمایه‌ها فرهنگ و سلامت و سرمایه اجتماعی نیز رشد می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر مبنای مشورت خرد جمعی و ساختارهای شورا گونه شکل گرفته است. دو موضوعی که در مسائل شوراها باید در نظر گرفته شود، در ابتدا ساختار شورا می‌باشد که بتواند همه سلایق را در خود جای دهد.در ترکیب آموزش و پرورش جای خانم‌ها خالی است و با حدود اینکه نصف آموزش و پرورش و محصلین دختر هستند، اما در شوراها تعداد آقایان بیشتر است و این دلیل موجهی نمی‌تواند باشد.درواقع شوراها باید متشکل از نمایندگانی از اولیا و مربیان و خیرین و تمام کسانی باشند که بتوانند در تصمیم گیری‌ها با حضور خود مشارکت کنند. 

میر محمدی عنوان کرد: موضوع مهمی که مد نظر آموزش و پرورش استان یزد است، این است که در 22 سال پی در پی شاهد موفقیت دانش آموزان استان یزد در رتبه های ابتدایی کنکور سراسری بوده ایم و همچنین در المپیادها همواره دانش‌ آموزان ما افتخار آفریده‌اند. از این رو همواره از همه فرهنگیان خود به دلیل زحمات بسیار به آنها قدردانی می‌کنیم.

وی در خصوص وسایل ارتباط جمعی اظهارداشت: امروزه دنیا با انواع و اقسام وسایل ارتباطی مواجه است و هر نوجوان و جوانی از اطلاعاتی که به او می‌رسد تاثیر می پذیرد، به همین دلیل اینکه به دنبال محدود کردن کانال‌های ارتباطی باشیم کار درستی نیست و باید طبق روشها و محتواهای آموزشی نوین بتوانیم زمینه‌ای را فراهم کنیم که فرزندان ما بیش از آنکه به وسایل ارتباطی نامرتبط روی بیاورند جذب روشهای نوین ما شوند و بتوانیم سد محکمی در میان حجمه فرهنگی به وجود آوریم.

دکتر افتخاری رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور در این مراسم اظهار داشت: الگوی مدیریت سیاسی به دو صورت فعال( خود شکل گیری پاره‌ای از موضوعات هزینه بر است و رخ دادن و ساماندهی آنها هزینه زیادی دارد که جامعه در پرداخت آنها با مشکل مواجه می‌شود) و انفعالی(ابتدا مسائل و بحران رخ می دهد و سپس مدیران با برنامه ریزیهای خود به حل آن می‌پردازند) است، بنابراین باید حداکثر همکاری صورت گیرد که بسیاری از بحرانها رخ ندهد که جمع کردن آنها هزینه زیادی را بر دوش جامعه نگذارد.

وی ادامه داد: معمولا آموزشهای ارائه شده در حوزه آموزش و پرورش بر روی نسل نوجوان و جوان تاثیر گذار و با ماندگاری بالا است و هر آموزش در این مقطع بسیار موثر برجای می‌ماند، از این رو نوع تعالیمی که در این حوزه تبادل می‌شود، بسیار برای آینده جامعه می‌تواند نقش آفرینی کند. اگر ملاحظات و توجه خاص به حوزه آموزش و پرورش صورت نگیرد تبعات آن را در آینده خواهیم دید.

افتخاری بیان کرد: سبک زندگی عامل بسیار مهمی است که در شکل دهی آن آموزش و پرورش نقش مهمی را دارد. در حوزه مدیریت سیاسی در وزارت کشور با بسیاری از نتایج سبک زندگی مواجه می‌شویم، پس ملاحظات ماندگار، پایدار و تاثیرگذاری که سبک زندگی را شکل می‌دهند برای ما در آموزش و پرورش به عنوان سیاستی مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نهادیست که نقش تاسیسی دارد و مبانی‌ که در کشور می‌گذارند، می توانند برای بهره برداری سایر نهادها موثر باشد. وزارت کشور با هر دو وزارت خانه علوم و آموزش و پرورش تعاملات خوبی را برقرار کرده است تا تولید نیروی انسانی را فعالتر داشته باشیم و بتوانیم حداکثر همکاری را برای ارتقای این موضوع در آموزش و پرورش داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار