کارگردان تئاتر " ایلان سلطان " گفت: مشهد ظرفیت های بالایی برای اجرای نمایش های بزرگ تئاتر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، خیرالله تقیانی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم این است که نمایشنامه های نویسندگان مطرح ایرانی در دیگر کشورها ترجمه و اجرا شوند اما در این زمینه دچار مشکلات بسیار هستیم.

وی با اشاره به تئاتر " ایلان سلطان " افزود: این تئاتر ریشه در فرهنگ دو کشور ایران و آذربایجان دارد و این موضوع به تاثیر گذاری آن بیش از گذشته کمک خواهد کرد.

این کارگردان یکی از رویکردهای اصلی این تئاتر را فرهنگ غنی ایرانی دانست و گفت: چنین نمایش هایی نباید فقط یک اجرا در شهرهای کشور داشته باشد بلکه باید زمینه ای فراهم شود که تمام مخاطبان تئاتر به تماشای این چنین نمایش هایی بنشینند.

تقیانی با اشاره به اینکه نمایش " ایلان سلطان " در جمهوری آذربایجان اجرای عمومی شده و با استقبال خوب تماشاگران هم روبرو شده است، افزود: این نمایش برای اجرا در جشنواره های ترکیه هم دعوت شده و دو سفر هم به ترکمنستان و قزاقستان خواهد داشت.

تئاتر " ایلان سلطان " به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی و خیرالله تقیانی پور با بازیگرانی از جمهوری آذربایجان امشب ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد اجرا می شود.

انتهای پیام/ف



برچسب ها: خراسان رضوی ، مشهد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.