رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: پس از اجرای برجام باید به فکر اجرای برجام داخلی که ساماندهی وضعیت کسب و کار داخل کشور است باشیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه؛ کیوان کاشفی با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهارداشت: حالا که برجام به ثمر رسید باید به فکر برجام داخلی باشیم و فضای کسب و کار داخل کشور را نیز بهبود ببخشیم نه اینکه مانند گذشته فشار و قوانین دست و پاگیر همچنان برای بخش خصوصی ادامه داشته باشد.

وی افزود: باید برای استفاده از فرصت‌های پس از تحریم در کشور برنامه داشت، در غیر اینصورت نه وضع تولید و اقتصاد کشور خوب می‌شود و نه می‌توانیم از پتانسیل سرمایه گذاری‌های خارجی استفاده کنیم.

کاشفی تاکید کرد: وقتی که روابط اقتصادی ما با دنیا باز شود می‌توانیم کالاهای تولید داخل را به دنیا عرضه کنیم اما اگر تولیدکنندگان حمایت نشوند در این بازار رقابتی زمین خواهند خورد.

کاشفی کوچک شدن دولت و قوی شدن بخش خصوصی کشور را نیز از دیگر مواردی دانست که باید در دوران پسابرجام مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران هم اشاره و اظهار کرد: گاهی در مورد رقم این پول‌ها اغراق می‌شود و ابتدا باید دید رقم دقیق این دارایی‌ها چقدر است و بعد برای آن برنامه‌ریزی کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: صحبت‌هایی هم مطرح است که در سال‌های گذشته به عنوان پشتوانه روی این دارایی‌های بلوکه شده حساب شده و به جای آن اسکناس درون کشور چاپ شده که در این صورت نمی‌توان دیگر روی این نقدینگی حساب کرد.

کاشفی گفت: حتی اگر این موارد درست نباشد و دارایی‌های ایران آزاد شود باید برای آن برنامه داشته باشیم و مانند تجریبات گذشته آن را حیف و میل نکنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.