رئیس اتاق اصناف گفت: حل معضل اشتغال به دست سه اتاق است به شرطی که اقتصاد مردم محور و بنگاه محور باشد.

بیکاری******* حل معضل بیکاری در گروه اقتصاد بنگاه محور استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در نخستین اجلاس فعالان اقتصاد غیردولتی گفت: دولت تدبیر و امید در حالی سکان حکومت را به دست گرفت که اوضاع نابسامان اقتصادی و رکود همراه با تورم بالا و همچنین روند رو به رشد بیکاری و بدهی سنگین دولت به بنگاه‌های اقتصادی وجود داشت.

رئیس اتاق اصناف در خصوص اتاق اصناف گفت: با اطمینان اعلام می‌کنم که خانواده بزرگ اصناف با احتساب جمعیت 23 میلیون نفری و با حجم 17.5 درصد تولید ناخالص ملی و 6.5 میلیون فرصت شغلی و با تمام توان به حمایت از دولت برخاسته است.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال در کشور یکی از مسائل مهم است، گفت: یقینا حل معضل اشتغال به دست این سه اتاق است به شرطی که اقتصاد مردم محور و بنگاه‌محور باشد.

فاضلی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز چنین حرکتی در دو سال اخیر با توجه به تلاش‌های دولت عملیاتی نشده است، گفت: اقتصاد ایران امروز نیاز به این دارد که سازماندهی خود را بازیابد.

رئیس اتاق اصناف در خصوص بحث قاچاق گفت: باید در بحث قاچاق دولت باید لباس اجرایی به تن کند و همچنین اصلاح قوانین کار و تأمین اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

فاضلی با اشاره به اینکه خواست سه اتاق بازطراحی بنگاه‌های موجود در کشور است، عنوان کرد: در نظام تولید و توزیع و خدمات فنی احیای اقتصاد ایران پروسه‌ای زمان بر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برجام و شرایط پساتحریم دارای راه طولانی است و می‌بایست با همت تمام اقشار جامعه به این مهم دست یافت.

رئیس اتاق اصناف در پایان گفت: با هدف‌گیری اقتصاد مقاومتی و خودداری از مطالبات غیرواقعی و غیرضروری می‌بایست آبادانی کشور را نشانه گیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار