مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی از کلیات طرحی خبر داد که با اجرای آن واگذاری تسهیلات کار آفرینی به واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی روستاها آسان تر می شود .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ علیرضا آخوند زاده اظهار کرد: در این طرح صندوق کار آفرینی امید آذربایجان شرقی برای پرداخت تسهیلات کارآفرینی با اداره کل امور روستایی استانداری در زمینه شناسایی روستاهای مستعدی که فرصت های شغلی در آنها ا ایجاد شده همکاری می کند .

وی هدف از اجرای این طرح را تسهیل در پرداخت وام و حمایت از کار آفرینی و عینیت بخشیدن به شعار هر خانه یک کارخانه در روستاهااعلام کرد و گفت : و آمارها نشان می دهد .بیش از 70 درصد از اعتبار صندوق کار آفرینی امید آذربایجان شرقی به سمت حمایت از فرصت های شغلی در روستا هدایت می شود .

آخوند زاده افزود: در این طرح همچنین در هر شهرستان یک روستا به عنوان پایلوت کار آفرینی انتخاب وبرای دیگر روستاها نیز الگو سازی می شود .

وی سقف وام مشاغل خانگی را 10 میلیون، خود اشتغالی را 30 میلیون و کارفرمایی تولیدی کارگاهی در روستاها را 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به علت وجود مشکلات در مطالبات برخی از وام گیرندگان به جای ضمانت اسناد ملکی روستایی پروانه کسب واحدهای تولیدی روستایی می تواند به عنوان ضمانت برای وام ها قرار گیرد و طرحهایی مورد حمایت صندوق است که به صورت زنجیره ای با ایجاد فرصت های شغلی مانند خرید فروش و حمل و نقل درکار آفرینی نقش مهمی ایفا کنند .

آخوند زاده افزود : از مشارکت اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی فرمانداران وبخشداران ودر وصول مطالبات نیزکمک می گیریم .

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی همچنین گفت : در 9 ماهه امسال به 210 نفر وام ازدواج 10 میلیون تومانی به مبلغ با 2 میلیاردو 100 میلیارد تومان پرداخت شده است.

علاوه بر اینکه از طریق معرف های بانک مرکزی هم 2 هزارو 654 نفر 102میلیارد ریال وام گرفته اند .

وی اعلام کرد: در مجموع با پرداخت یک هزارو 949 فقره وام با 404 میلیارد ریال 2 هزارو 500 شغل خانگی و کار آفرینی در آذربایجان شرقی ایجاد شده است .

آخوند زاده با اشاره به دیدگاه مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور مبنی براینکه تسهیلات فقط باید به طرح ها اختصاص یابد نه به افراد افزود : اولویت ما حمایت از طرح های کار آفرینی در روستاهاست .

آخوند زاده مبلغ کل وامهای پرداخت شده در همه بخش ها را به 22 هزارو 213 نفر بیش از 109 میلیارد تومان اعلام کرد که همه آنها با کار مزد 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است .
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.