امیدهای ایران در سومین دیدار خود از مرحله گروهی مقدماتی المپیک با نتیجه 3 بر 2 مقابل چین به برتری رسید و حریف ژاپن شد.

برتری 2 بر 1 ایران مقابل چین در پایان نیمه نخستبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیدهای ایران در سومین بازی خود از مرحله گروهی مقدماتی المپیک با نتیجه 3 بر 2 مقابل چین به برتری رسید و حریف ژاپن شد.

امید ایران:
 
 محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی، علی عبدالله زاده، رضا علیاری، مهدی ترابی، احسان پهلوان، ماهان رحمانی، شاهین ثاقبی، میلاد کمندانی و ارسلان مطهری 
سرمربی: محمد خاکپور 

امید چین:

می هائولون، جین یانگ، وانگ تونگ، ژانگ یانینگ، ژانگ ژیاوبن، وانگ کومینگ، فنگ گانگ، ژائو یوهائو، چانگ فیا، لیو بین بین و ژانگ یینهو
سرمربی: فو بو

دیدار دو تیم از ساعت 20 به وقت ایران آغاز شد.

دقیقه 24 – اولین موقعیت خطرناک امیدها در این بازی بالاخره شکل گرفت و پاسکاری زیبای ایرانی ها پشت محوطه چینی ها با خطای بازیکنان این تیم روی ترابی قطع شد، پس از سانتر ترابی از روی ضربه ایستگاهی حرکت آکروباتیک کنعانی می توانست دروازه حریف را باز کند اما پس از ضربه او داور به نشانه خطا در سوت خود دمید.

دقیقه 27 – بازهم مهدی ترابی و بازهم از جناح چپ حمله دیگری را ترتیب داد اما پاس خطرناک عرضی وی از جلوی پای مطهری عبور کرد تا این موقعیت خوب از دست امیدهای ما برود.

دقیقه 30 – اولین حمله خطرناک چینی ها هم در این لحظه شکل گرفت و ضربه کرنر بازیکنان این تیم و در ادامه با ضربه سر مهاجم چینی ها دروازه ایران را به سختی تهدید کرد.

دقیقه 37 – پاس به موقع کمندانی، پهلوان را راه انداخت اما ضربه وی ضمن ایجاد خطری جدی روی دروازه چین، با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

در دقیقه 38 سانتر علیاری جلوی دروازه چینی ها پایین آمد اما دروازه بان و مدافع این تیم در دفع توپ اشتباه کردند تا ارسلان مطهری از شم گلزنی خود استفاده کند و ایران را به گل اول برساند.

دقیقه 39 – یک دقیقه پس از گل، امیدهای ایران بازهم می توانستند به گل برسند اما سانتر خطرناک ترابی توسط دروازه بان چین مهار شد.

در دقیقه 40 خیلی زود و دو دقیقه پس از ملی پوشان ایران، حمله سریعی چینی ها در محوطه جریمه ایران، باعث شد تا چانگ فیا با ضربه روپا پاس هم بازیان خود را به گل تساوی تبدیل کند.

در دقیقه 41 بازهم یک پاسخ سریع دیگر و این بار از سوی امیدهای کشورمان، تیزهوشی کمندانی و پاس زیبای وی به پهلوان رسید تا او با آرامش و پس از دریبل مدافع روبرویش با ضربه ای فنی و دیدنی دروازه چینی ها را برای بار دوم باز کند.

یک دقیقه وقت تلف شده برای این نیمه در نظر گرفته شد.

نیمه نخست این دیدار با برتری 2 بر یک ایران به پایان رسید.

در دقیقه 47 ترابی گل سوم را برای ایران به ثمر رساند.

دقیقه 63 – حرکت مهدی ترابی که در متن حملات ایران قرار دارد و پاس وی پهلوان را راه انداخت اما ضربه محکم و خطرناک این بازیکن توسط مدافعان چینی بلوکه شد.

در دقیقه 70 پنالتی که علی عبداله زاده به چینی ها داد توسط لی شنگ نواخته شد و در حالی که اخباری جهت توپ را تشخیص داده بود له گل دوم حریف ایران تبدیل شد.

دقیقه 73 – محسن کریمی تازه به میدان آمده در نزدیکی های خط عرضی و بیرون از محوطه چینی ها صاحب توپ شد و ضربه خود را به سمت دروازه این تیم نواخت اما این توپ توسط دروازه بان این تیم مهار شد.

دقیقه 74 – مهرداد محمدی توانست از اشتباه مدافع چینی استفاده کند و توپ را از وی برباید و در حالی که با دروازه بان این تیم تک به تک شده بود ضربه خود را به پای وی کوبید تا این موقعیت فوق العاده از دست ایران برود. 

دقیقه 75 – بازهم محسن کریمی بیرون محوطه چینی ها صاحب توپ شد اما شوت وی را گلر چینی ها مهار کرد.

این دیدار با برتری 3 بر 2 به سود امیدهای ایران به پایان رسید با نمایندگان کشورمان به عنوان تیم دوم گروه خود به دور بعد صعود کنند.

تیم ملی ایران روز جمعه 2 بهمن با تیم ملی ژاپن دیدار خواهد کرد.

بهترین بازیکن:

مهدی ترابی را بدون شک می توان بهترین بازیکن این میدان دانست، ترابی که از اواسط نیمه اول نیز گره تاکتیکی ایران را باز کرده بود هم گل به ثمر رساند و هم توانست در متن تمام حملات ایران(تا زمانی که در میدان حضور داشت) قرار بگیرد، علاوه بر او ارسلان مطهری نیز با شم گلزنی بالای خود بازهم فرصت طلب نشان داد، میلاد کمندانی و احسان پهلوان نیز امروز از خوب های بازی بودند که توانستند بازی تاثیرگذاری از خود به نمایش بگذارند.

برای دیدن فیلم گل ها و خلاصه بازی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۹ دی ۱۳۹۴
این تیم به جایی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
عالی بود دمه همه بچه ها گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
بازی بعد حذف میشن، آخه خاکپور مربیه با اون مایلی کهن تفکراتش فسیلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
برد در برابر ژاپن سخت نیست فقط به قهرمانی المپیک فکر کنید
با این نیت برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۸ دی ۱۳۹۴
برد در برابر ژاپن سخت نیست فقط به قهرمانی المپیک فکر کنید
با این نیت برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
جووووونمی جوووووون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خدارو شکر جلو افتادیم 3_1 اخرش بردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
کشتن خودشون رو.
آخرین اخبار