مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت پساب فاضلاب یاسوج با کشت گیاه عدسک آبی در خروجی تصفیه خانه فاضلاب این شهر افزایش یافت که چنین امری بیانگر موفقیت آمیز بودن این طرح جدید و مهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی لدنی نژاد افزود: مقدمات اجرای طرح کشت گیاه عدسک آبی در خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج از سال 92 آغاز شد.

وی بیان کرد: با توجه به تاثیر این گیاه در تصفیه آب و با اقدام های کارشناسی انجام شده از سوی مهندسان شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد کشت عدسک آبی از خرداد 93 در حوض خروجی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج آغاز شد و به مرور سطح حوض را پوشاند.

لدنی نژاد اظهار کرد: با گسترش سطح عدسک های آبی در حوض خروجی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج کیفیت پساب فاضلاب نیز بیشتر می شد.

وی با اشاره به اینکه این گیاه آبزی همانند فیلتر ذرات ریز و کلوئیدی را از پساب فاضلاب جدا می کند، عنوان کرد: مواد به دام افتاده از سوی این گیاه تجزیه و ته نشین می شوند.

لدنی نژاد ابراز داشت: حذف فلزات سنگین، کدورت و مواد جامد معلق در پساب فاضلاب و کاهش نیتروژن آن بخشی از عملکرد گیاه عدسک آبی است.

وی جلوگیری از رشد جلبک ها و جلوگیری از فرار لجن بالا آمده از کف حوض و کاهش کدورت را از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کشت عدسک آبی در خروجی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج اعلام کرد.

لدنی نژاد با بیان اینکه مقایسه نتایج آزمایشگاهی پساب خروجی فاضلاب یاسوج پس از کشت گیاه عدسک آبی نشان از موفقیت این طرح دارد، افزود: مطالعات تکمیلی این طرح از سوی کارشناسان شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 138 هزار مشترک آب و حدود 37 هزار مشترک فاضلاب است

انتهای پیام /س
برچسب ها: پساب ، فاضلاب ، گیاه عدسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.