خبر 60 دقیقه التهاب سقوط در پی اطلاع ما از چند سرنشین پرواز تهران سنندج واکنش مدیر فرودگاه های استان کردستان را به همراه داشت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، روز 18 دی ماه قرار بود مراسم بزرگداشتی به مناسبت سالگرد جهان پهوان تختی در سنندج برگزار شود و مهمانان ویژه با پرواز 9 صبح از فرودگاه مهر آباد عازم سنندج شدند و به زعم برخی مسافران این پرواز موفقیت آمیز نبود و هواپیما مجبور به بازگشت به تهران شد.

پس از درج خبر(60 دقیقه التهاب سقوط) مربوط به این پرواز در باشگاه خبرنگاران جوان مدیر فرودگاه های استان کردستان جوابیه ای در این باره منتشر کرد.

متن جوابیه به شرح ذیل است:

احتراماً عطف به درج خبری تحت عنوان (60 دقیقه التهاب سقوط 9 صبح) به شماره کد 5454373به تاریخ 19 دیماه 94 مطالب زیر جهت تنویر افکار مخاطبان محترم آن خبرگزاری ارسال می‌گردد.

1- پرواز هواپیما  روز جمعه مورخ 18/10/94 به صورت کاملاً نرمال و ایمن انجام شده و تنها شرایط جوی اجازه تقرب و فرود در فرودگاه سنندج را نداده است که در فصل زمستان پایین بودن سقف ایر و کاهش دید افقی جهت فرود ایمن امری بدیهی و طبیعی بوده و مورد عجیبی به نظر نمی‌رسد کما اینکه روزانه پروازهای زیادی بدلیل این امر به فرودگاه مبدأ مراجعت می‌نمایند.

2- پرواز مذکور بر اساس طرح‌های تقرب موجود تا فاصله حدود 15 کیلومتری فرودگاه سنندج اقدام به کاهش ارتفاع نموده و بدلیل عدم وجود حداقل‌های لازم از حیث ارتفاع ایر و دید افقی در ارتفاعی بسیار بالاتر از فرودگاه سنندج از تقرب منصرف گشته و به فرودگاه مهرآباد برگشته است و بحث‌هایی همانند هنرمندی خلبان در جمع کردن چرخ‌ها و تیک‌آف مجدد و ... دست کم از نظر اهل فن و کارشناسان هوانوردی و کسانی که کمترین اطلاعات هوانوردی داشته باشند مضحک و خنده‌دار بنظر می‌رسد.

3- فرودگاه سنندج دارای سیستم‌های کمک ناوبری بسیار پیشرفته‌ای بوده که در زمان پرواز مذکور هیچ‌گونه نقص و نارسایی نداشته و مستندات لازم نیز موجود می‌باشد.

محسن سیف‌زاده

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان

پس از درج این جوابیه لازم دانستیم به اطلاع برسانیم که میزان سنجش رعب و وحشت در بین مسافران و افراد مطلع از پرواز و دست اندر کاران متفاوت است و شاید این امر یک موضوع عادی بوده که در لحظه مسافران را به وحشت انداخته اما برای مسئولان فرودگاه امری عادی تلقی می شود، اما باید به مسافران هم حق داد چرا که آنها هر روز پرواز نمی کنند.

لازم به ذکر است مسافران این پرواز از افراد ورزشی و صاحب نام در عرصه های بین المللی بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.