قزوین ؛

اختصاص 700 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل و طوفان در قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران قزوین گفت:700 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی و اعتبارات عمرانی برای جبران خسارات مربوط به سیل و طوفان امسال قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛منوچهر حبیبی  افزود: از این میزان 350 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی در قالب وام های با 4 و 5 درصد سود در مناطق روستایی و شهری به حادثه دیدگان برای بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده اعطاء می شود.

این مسئول یادآور شد: در حادثه سیل و طوفان یاد شده علاوه بر تاسیسات و زیرساخت های عمومی به 550 واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: سایر منابع مالی پیش بینی شده نیز در قالب اعتبارات عمرانی صرف بازسازی زیرساخت های عمومی می شود.

وی یادآور شد: پس از بررسی های کارشناسی توسط اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن،جهاد کشاورزی و شرکت های آبفا و ارسال گزارش به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران، تایید شد که طوفان و گردباد اسفرورین، سیل در منطقه الموت و برف و کولاک پائیز امسال در استان در مجموع یکهزار میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

حبیبی از تشکیل ستاد بازسازی مناطق حادثه دیده از سیل و طوفان امسال قزوین خبر داد و گفت: این ستاد با ترکیب معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل راه و شهرسازی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل این ستاد پیگیری کارها و امور مرتبط با بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و طوفان امسال می باشد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: جبران ، خسارت ، سیل ، طوفان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.