روزنامه تایمز در گزارشی اعلام کرد عربستان و رژیم صهیونیستی موضعی واحد در محکوم کردن توافق هسته‌ای ایران اتخاذ کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه تایمز چاپ لندن امروز در گزارشی به همصدایی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در محکومیت توافق هسته ای ایران پرداخت.

این روزنامه در مقاله ای با عنوان "عربستان و اسرائیل موضعی واحد در محکومیت توافق هسته ای امضا شده با ایران اتخاذ کردند،" نوشت: "عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران را فاجعه ای سیاسی قلمداد می کنند."

این روزنامه در ادامه گزارش خود مدعی شده است: این توافق نشانه ای بر این است که سیاست آمریکا از هم پیمانان منطقه ای خود دور شده است؛ همچنان که آمریکا به ایران چراغ سبزی برای گسترش نفوذ خود در منطقه و کشورهای همسایه نشان داده است.

نویسنده این مقاله در ادامه می افزاید: "اسرائیل نیز از امضای این توافق دچار ترس و وحشت شده است؛ بطوری که بنیامین نتانیاهو، تصریح کرد کابینه اش تصمیم یک جانبه ای برای دفاع از امنیت خود اتخاذ می کند و هم پیمانان منطقه ای ایران مانند حماس و حزب الله را هدف قرار خواهد داد."
در ادامه این مقاله آمده است: "اسرائیل امضای توافق هسته ای ایران را گامی غیردوستانه از سوی واشینگتن قلمداد می کند."

نگارنده این مقاله در پایان می نویسد: با وجود سخنان تهران و ریاض مبنی بر این که آنها از تلاش های بین المللی در وین برای ایجاد ثبات سیاسی در سوریه حمایت می کنند،  رفع تحریم های اقتصادی ایران سبب خواهد شد کشورهای عربی به این مسأله به عنوان شکافی در روابط با غرب بنگرند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
یه زمانی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمنان هم بودند ولی الان موضعگیری های مشترکی دارند. یه زمانی اعراب از فلسطینیان و گروه های مبارز اونها حمایت می کردن ولی الان پشت سر اسراییل غاصب ، از ایران که میخواد از این گروهها حمایت کنه به عنوان عامل ناامنی در منطقه یاد می کنند. خودشون چنتا جنگ با اسراییل کردن و تو همش شکست خوردن ، و تنها زمانیکه ایران از شیعیان جنوب لبنان حمایت کرد ، اسراییلی ها رو از جنوب لبنان عقب روندن ، به عوض اینکه از ایران ممنون باشن که تو جنگ با صهیونیستها اعراب رو واسه یه بار هم که شده سربلند کرده، ولی اینقدر نمک نشناسن که باز هم با ایران سر جنگ دارن. البته ما رو از دشمنی این کوچواوها باکی نیست. به قول معروف : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست - عرض خود می بری و زحمت ما میداری . ولی کو گوش شنوا.
آخرین اخبار