سرمایه گذاران و شرکت های فعال در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای دستیابی به ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان توافق کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندر عباس،رای دست یابی به این هدف رییس هیات عامل ایمیدرو با مدیران عامل شرکت های فولاد مبارکه،‌ کاوه جنوب،‌ هرمزگان،‌ صبا فولاد خلیج فارس، ملی فولاد، صنایع و معادن کاوه پارس،‌ منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و همچنین نماینده صندوق بازنشستگی کشور و مدیر امور زیرساخت های ایمیدرو،‌ توافق کردند.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به امکانات این استان به خصوص منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس همچون دسترسی نزدیک به آب های آزاد که عاملی برای کاهش هزینه های صادرات و واردات محسوب می شود،‌ طرح جامعی برای توسعه فولاد در استان هرمزگان به اجرا در می آید.

کرباسیان افزود: برای دستیابی به این برنامه جامع باید زنجیره تولید فولاد از کنسانتره تا محصول نهایی در استان به خصوص منطقه ویژه خلیج فارس ایجاد شود.
وی گفت: با توجه به موافقت کلی با اجرای این طرح،‌ شرکت ها باید بتوانند بخشی از سرمایه مورد نیاز را از منابع خارجی تامین کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود :توسعه امکاناتی همچون آب،‌ برق،‌ گاز و نیز امور زمین از جمله نیازهای اولیه اجرای طرح جامع فولاد در هرمزگان است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس با پنج هزار هکتار وسعت در۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.