مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این نمایشگاه با همکاری بنیاد ملی مد و لباس کشور و دبیرخانه کارگروه مدو لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حسین مسگرانی افزود: نمایشگاه مد و لباس سنتی استان سوم تا هشتم بهمن ماه در نگارخانه زیور شرق در خیابان مولوی جنب مسجد خدیجه کبری زاهدان دایر بوده و بازدیدکنندگان می توانند در دو نوبت صبح و عصر در ساعات ٩ الی١٢ و ١٧ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه سنت و آداب پوشش مردم ،استعدادهای نو در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس در منطقه شناسایی و معرفی می شود.

وی ادامه داد: جمع آوری و ثبت آثار ابداعی در زمینه طراحی، دوخت و تزئین لباس الهام گرفته از سنت و خلاقیت در راستای پوشش اسلامی از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه فوق است.

وی ادامه داد: پوشاک نماد تاریخ، فرهنگ و رسوم اقوام است و امروز در زمره صنایعی قرار گرفته که با حفظ اصالت خویش، خلاقیت های هنری را به نمایش می گذارد.

مسگرانی اظهار کرد: زنان سیستانی و بلوچستانی با آفتاب و نخل زیسته و آموخته اند تنوع رنگ و خلق طرح بدیع استفاده از ابزار ساده و پدیدآوری نقش های بی نظیر در سوزن دوزی، خامه دوزی و هنرهای دستی تجلی می یابد.

وی  تصریح کرد: دو بخش مسابقه نیز برای نمایشگاه برنامه ریزی شده که بخش اول مربوط به طراحی لباس بانوان شامل مانتو اجتماع، مانتو مشاغل، مانتو مجلسی می باشد و بخش دوم نیز شامل طراحی لباس سنتی بانوان استان می باشد.

انتهای پیام//گ

برچسب ها: نمایشگاه ، مد ، لباس ، سنتی ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.