روح انسان در کدام قسمت از جسمش جای گرفته است؟

اعتقاد بسیاری از انسانها این است که انسان به غیر از بعد جسمانی که از بین رفتنی است، دارای جنبه ای غیر مادی است که با مردن هرگز از بین نمی رود و همیشگی است که این موجود غیر مادی به عنوان روح آدمی شناخته میشود.

به گزارش ‌گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛اعتقاد  بسیاری از انسانها این است که انسان به غیر از بعد جسمانی که  از بین رفتنی است، دارای جنبه ای غیر مادی است که با مردن هرگز از بین نمی رود   و همیشگی است  که این موجود غیر مادی به عنوان روح آدمی شناخته میشود. اما روح انسانها در کجای جسم مادی آنها قرار دارد؟

برای یافتن این پرسش نگاهی به آناتومی و ساختار چشم می اندازیم.

همانطور که از تصویر معلوم است، وقتی به محیط اطراف نگاه می کنیم، تصویری سه بعدی از اجسام پس از عبور از مردمک در شبکیه تشکیل شده و از آنجا از طریق رشته های عصب بینایی به مغز منتقل میشوند. مکانیزم ارسال تصویر به مغز بسیار شبیه انتقال اطلاعات کامپیوتری است. به عبارت دیگر وقتی شما به اجسام نگاه میکنید، اطلاعات رنگها و اجسام بصورت داده های الکتریکی و با حجم چندین مگاپیکسل در هر لحظه از چشم به مغز منتقل میشود و در مغز مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد. اما این تصاویر و اطلاعات دیداری چگونه در نهایت توسط ما درک می شوند و دیده میشوند؟

حقیقت این است که مجموعه جسم انسان و بخش هدایتگر آن یعنی مغز، دقیقاً همانند یک کامپیوتر، برای کار کردن نیاز به نرم افزاری دارند که بتواند بخشهای مختلف را در حالت عملیاتی قرار دهد و این نرم افزار چیزی نیست جز همان روح.

روح در واقع بخش کوآنتومی انسان است که بعد مادی ندارد و برای زنده کردن انسان در کالبد وی قرار میگیرد. در مثال بالا نیز وقتی داده ها از طریق رشته های عصبی به مغز منتقل میشوند، طی عملیاتی بسیار پیچیده، تصاویر توسط روح انسان دیده و درک میشوند. البته باید گفت که روح انسان بخودی خود قادر به درک شهودی است اما چون تا زمان زنده بودن انسان، در  گرفتار است، باید از طریق سخت افزار بدن اقدام به دیدن و درک محیط اطراف کند.

این موضوع زمانی مشخص تر میگردد که به مکانیزم خوابیدن فکر کنیم. وقتی می خوابیم، روح بصورت موقت از بدن خارج میشود به همین دلیل است که وقتی کسی بصورتی خوابیده که چشم هایش نیمه باز است، قادر به دیدن چیزی نیست چون نرم افزار لازم (روح) جهت درک تصاویر دریافتی از چشم موقتاً وجود ندارد. وقتی خواب می بینیم معمولاً تصاویر واضح و طبیعی هستند چون اکثر رویاها توسط روح دیده میشوند. در صورتی که هیچگاه نمیتوانید در حالت بیداری چشمهای خود را ببندید و مثلاً چهره کسی را بصورت کاملاً واضح در ذهن خود مجسم کنید. شاید یکی از دلایلی که انسانها بدون بستن چشم نمی توانند بخوابند این باشد که تعامل روح و مغز وقتی چشم باز است هیچگاه متوقف نمیشود و روح امکان خروج از بدن را نمی یابد.

در مورد شنیدن هم دقیقاً وضعیت به همین صورت است. وقتی شخصی خواب است. ممکن است صداهایی در محیط وجود داشته باشد اما چون روح خارج از بدن است صداها توسط فرد شنیده نمیشود در حالی که هم گوش فعال است و هم مغز.

بنابراین میتوان نتیجه گیری کرد که آنچه که ما می بینیم و میشنویم نه توسط مغز، بلکه توسط روح است که درک میشود و مغز تنها نقش پردازش اطلاعات را به عهده دارد و به نوعی میتوان دریافت که محل قرار گرفتن روح انسان در مغز اوست و در واقع یک جنبه از روح، مجموعه دستورالعملهایی است که سخت افزار مغز را بکار می اندازد.

اگر روح درون انسان نبود، همانند کامپیوتری که فاقد نرم افزار است، عملاً جسم با تمام پیچیدگی هایش فاقد حرکت، احساس و اندیشه می شد. این روح است که باعث میشود انسانها بتوانند درکی همه جانبه از محیط اطراف خود داشته باشند و به زندگی ادامه دهند و در انتها این مرگ است که باعث جدایی روح از انسان میشود. روح همیشه وجود خواهد داشت و هرگز با مرگ از بین نخواهد رفت.
منبع:برنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خوب بود ولی آیا روح می‌تواند لحظاتی وارد تن فرد بخواب رفته شود؟ این موضوع برای من اتفاق افتاده. اینکه دخترم خواب بوده وپسرم قسم می‌خورد صورت برادر 31سالمو که 5ماهه فوت کرده روی صورت خواهرش دیده البته نه روبروی هم صورت دخترم پشت سر داییش بوده وپسرم میگه دایی بود. آیا ممکنه. خواهش میکنم جواب بدید. آنقدر دلتنگ برادرم هستم که دارم دیوونه میشم. ومیخوام خودم خودشو ببینم. احساس می‌کنم اونم دلتنگم ولی نمیتونه کاری کنه که ناراحتیم کم شه.
Iran (Islamic Republic of)
الینا و کیمیا
۲۱:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
این ها واقعی هستند اگه واقعی هستند ما تعجب می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۱:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود واقعا معتقد شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام. درباره اینکه روح کجا است چیز مشخصی وجود ندارد ولی با کمی تفکر می فهمیم اگر در هر جای بجز مغز ساکن باشد احتمال دارد بر اثر عوامل محیط دچار مشکل شود و باید پیوند انجام شود مثلا اگر در قلب باشد پیوند قلب انجام شود چه اتفاقی می افتد. حال اگر روح در تمام بدن باشد اگر پا یا دستی قطع شود ایا روح شما هم ان عضوع را ندارد فقط بدانید تنها جایی که احتمال می رود روح به صورت کامل انجا جا بِگیرو مغز انسان است 1_ حجم مغز به خاطر چین دار بودن خیلی بیشتر از آن است که به نظر میرسد دانشمندان می گویند اگر مغز انسان را باز گرده و بصورت یک نوار در اورد به اندازه یک دور زمین می شود 2 _ تنها قسمتی از بدن می باشد که نمی توان پیوند زد 3 _ دانشمندان می گویند اگر بدن شخصی به هر عنوان بمیرد بجز از بین رفتن مغز یا متلاشی شده آن بعد از مرک کامل قسمتهای از مغر 7 تا 15 دقیقه فعالیت دارند که در موارد دینی به این اشاره شده است در هنگام مرگ کل زندگی شخص از خاطرش میگزرد این فعالیت مغزی احتمال میرود مربوط روح که داخل مغز جاگرفته باشد انجام و مقدمات خروج روح از بدن می باشد
ضمنا : حال اگر مغز انسان متلاشی شود چه اتفاقی می افتد آیا این بحس های که گرده ایم رد می شود یا نه فقط یک جواب داره علم انقدر پیشرفت نگرده که مغز متلاشی شده را مورد آزمایش قرار دهد . حال بحس در مورد روح خیلی پیچیده است انقدر نوشتم که حوصله کسی سر نرود خدا حافظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نعمت
۰۲:۲۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام فقط در حد ۱۰% نهایتا ۱۵% صحیح باشد چون فقط اشاره به کامپیوتر کردید و سخت‌افزار و نرم افزار در صورتیکه بخش سخت افزاری دقیقا باید نحوه کارکردش باز شود یعنی اول برق بعد الکترونیک و بعد نهایتا کامپیوتر البته بماند مخابرات هم هست
آخرین اخبار