ساری؛

نفس قوهای آوازه خوان به شماره افتاد

شمار قوهای آوازه خوان مهاجر به تالاب های محمودآباد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ، رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست محمودآباد گفت: از پاییز امسال تاکنون بیش از 3 هزار بال قوی مهاجر به‌ منظور زمستان گذرانی در ۳۰ الی ۴۰ هکتار از شالیزارهای سرخرود اسکان‌ یافته و با توجه به اینکه جمعیت قوها در سال‌های گذشته به بیش از ۱۰ هزار بال رسیده بود و در صورت ادامه کاهش دما احتمال افزایش جمعیت در طی روزهای آینده بعید به نظر نمی ‌رسد.

یاسر سالار افزود: علاوه بر قوهای آوازخوان سایر پرندگان و برخی از گونه‌ های ارزشمند مانند آن قوت و تنجه، فلامینگو و درنای سیبری زیستگاه‌های طبیعی خود را ترک کرده و به‌ منظور زمستان گذرانی در شالیزارها و تالاب‌های سرخرود و فریدون‌کنار بسر می ‌برند و از اواسط اسفند عازم مناطق شمالی ‌تر و زیستگاه‌ های زاد آوری خود می ‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان محمودآباد یادآور شد: تاکنون 5 بال قوی مصدوم برای تیمار تحویل محیط ‌بانان این اداره شد تا پس از مداوا در طبیعت رها سازی شوند.

سالار، از صدورپروانه انتفاعی شکار به ‌منظور ساماندهی شکارچیان و جلوگیری از صید غیرمجاز برای اولین بار در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: تا به امروز ۵۸ پروانه آبزی و ۱۲۰ پروانه خشک زی صادر شده است.

وی از کشف و ضبط هفت قبضه اسلحه شکاری در شهرستان محمودآباد خبر داد و تصریح کرد: این اسلحه توسط محیط ‌بانان این اداره ضبط شد وشکارچیان متخلف دستگیر و برای سپری کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، قو ، آوازه ، شماره ، نفس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.