استاندار اردبیل نبود شرایط اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها را عامل اصلی مهاجرت ساکنان آنها به شهرهای بزرگی مانند اردبیل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش گفت: برای جلوگیری از بروز معضل در شهرهای بزرگ، خدماتی در شهرهای کوچک ارایه شده در حالی که خروج جمعیت بخاطر کمبود آن خدمات نبوده است.

وی افزود: ارایه خدمات و ادامه روند مهاجرت ها این امر را نشان داده از جمله مقایسه آمایش جمعیتی سال های 1385 و 1390 استان اردبیل نشان می دهد که به جز اردبیل و پارس آباد در سایر شهرستان ها جمعیت کاهش یافته است.

استاندار اردبیل بیان کرد: تنها مسایل اقتصادی از جنس سرمایه گذاری منجر به اشتغال می تواند جلوی مهاجرت ها را بگیرد؛ البته بدون امکانات، جذب سرمایه گذار ممکن نیست؛ اما در گذشته استقرار سرمایه و پروژه ها درست نبوده است.

خدابخش گفت: نبود آمایش یا درست عمل نکردن به آن که همچنان هم جا نیفتاده و برای بسیاری ملموس نیست، یکی از علت های اصلی شرایط کنونی است و از این رو باید تلاش شود استان اردبیل بر اساس طرح آمایش به صورت متوازن توسعه یابد.

وی گفت: وارث شرایطی هستیم که با توجه به آن برای تحقق توسعه متوازن، باید در مورد تهیه طرح آمایش استان اردبیل تصمیم گیری شود و هر دستگاه برنامه آمایش خود را متناسب با برنامه ششم توسعه ارایه کند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اردبیل ، بیکاری ، عامل ، اصلی ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.