نماینده مردم سراوان گفت: تمایلات جناحی در انتصاب‌ها وزارت آموزش و پرورش از شایسته سالاری پیشه گرفته است.

انتصاب‌ها در آموزش و پرورش براساس تمایلات جناحی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حلیمه عالی نماینده مردم سراوان در پاسخ به بخش اول اظهارات فانی درباره سوال ضعف مدیران آموزش و پرورش کل کشور، گفت: متأسفانه در حال حاضر تمایلات جناحی در انتصاب‎ها وزارت آموزش و پرورش، از شایسته سالاری پیشی گرفته است.

وی افزود: برخی مدیران در مدارس با مدرک کمتر از دانشگاهی مدیر هستند در صورتی که در همان مدارس افراد تحصیلکرده با مدارک کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد وجود دارد.

عالی ادامه داد: متأسفانه افراد خلاق و فعال به دلیل اینکه روابطی پشت صحنه با برخی مدیران ندارند به سمتی گماشته نمی‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خطاب به فانی گفت: آقای وزیر به نظر می‌رسد که شما در وزارت آموزش و پرورش کار خود را انجام می‌دهید و مدیران شما هم کارهای خود را انجام می‌دهند که این امر می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

عالی تأکید کرد: معتقدم وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های ناهماهنگ است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تمدید خدمت ایثارگران خطاب به فانی گفت: آقای وزیر شما دستور تمدید فعالیت خدمت ایثارگران را به زیر مجموعه خود اعلام کردید و این مدیران شما ایثارگران را حذف کرده و تنها خدمت افرادی را که با خودشان هم جناح هستند تمدید می‌کنند.

نماینده مردم سراوان در ادامه با اشاره به موضوع اختلاط دانش آموزان دختر و پسر در مقطع ابتدایی برخی مناطق کشور گفت: این موضوع باعث مشکلات زیادی برای فرهنگیان شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ندادن وزارت آموزش و پرورش به مسائل نمازخانه‌ها در بسیاری از مدارس کشور گفت: آقای وزیر عدم توجه مدیران شما به مسائل نمازخانه‌ها و موضوعات پرورشی و فرهنگی چیست که موجب نارضایتی فرهنگیان شده است.

عالی در ادامه خطاب به فانی گفت: آقای وزیر قطعا می‌دانید که در بسیاری مدارس نمازخانه‌ها به انباری تبدیل شده‌اند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای بازدید از مناطق محروم تعلل می‌کند تأکید کرد: آقای وزیر در یکی از شهرهای کشور پرسنل بهداشت خطایی انجام داد و وزیر بهداشت قاطعانه به دلجویی آن بیمار پرداخت ولی حضرتعالی جهت تسلی دل خانواده شهدای آموزش و پرورش که براثر حادثه‌ای در سال گذشته رخ داد توجهی نکردید.

عالی در ادامه با اشاره به بیمه طلایی فرهنگیان تأکید کرد: معتقدم بیمه طلایی فرهنگیان به یک بیمه ناکارآمد تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به تأخیر در مطالبات فرهنگیان، بازنشستگان و حق‌الزحمه نیروهای آموزش و پرورش گفت: جناب آقای وزیر عدالت آموزشی را برای ما تعریف کنید و بگویید چرا مطالبات فرهنگیان، بازنشستگان و حق‌الزحمه نیروهای آموزشی را پرداخت نمی‌کنید.

عالی همچنین در ادامه به اجرای نامطلوب نظام رتبه بندی فرهنگیان و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: این موضوع به شدت موجب نارضایتی فرهنگیان شده است.

وی در ادامه خطاب به فانی اظهار داشت: آقای وزیر چرا قانون مجلس در خصوص حق‌التدریسی مربیان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی به درستی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین تأکید کرد: آقای وزیر هنوز مشخص نیست چرا سیستان و بلوچستان فاقد شعبه دانشگاه فرهنگیان است که باید پاسخگوی این مطالبه باشید.

عالی در ادامه با اشاره به قول‌های وزیر آموزش و پرورش در روز رأی اعتماد گفت: آقای وزیر شما از پشت همین تریبون به نمایندگان قول دادید که درسطح مدیریت تغییرات اساسی ایجاد کنید که تاکنون به هیچ یک از قول‌ها عمل نکرده‌اید.

وی بخش دوم سوالات خود از وزیر آموزش و پروش پرسید: عدم رضایت فرهنگیان را چگونه توجیح می‌کنید، دولت جای خالی کرسی‌های فرهنگیان را پر می‌کند؟

نماینده مردم زابل اضافه کرد: جای خالی بسیاری در آموزش و پرورش وجود دارد که جوانان تحصیل کرده کشورمان می‎‌توانند این مشاغل را به خوبی بر عهده بگیرند، اما چرا از این نیروهای کارآموزده در مشاغل دبیری استفاده نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما بعد از جلسه غیرعلنی مجلس و حضورتان در 15 جلسه آن، متاسفانه حتی یک جلسه به نفع معلمان صحبت نکردید و تفکر شما برای زندگی مشقت‌بار معلمین چیست؟ و دولت چه طور می‌خواهد مشکلات فرهنگیان را حل کند؟

عالی در ادامه اضهار داشت: من نه فرهنگی هستم و نه حتی یک روز در آموزش و پرورش فعالیت کرده‌ام اما از مشکلات فرهنگیان به خوبی آکاه هستم.

نماینده مردم زهک با طرح سوالی مبنی بر اینکه هنوز ار بازنشستگان در امور مدیریتی استفاده می کنید، گفت: به جای این کار از جوانانم نخبه باید در امر مدیریت استفاده شود. ایران سرشار از نیروهای پر انرژی و بانوان با انگیزه است که باید از این نیروها استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار