نایب رئیس مجلس گفت: افزایش قدرت موشکی کشورمان از خطوط قرمز نظام است.

شورای نگهبان در چارچوب مصالح ملی و قانون تصمیم‌گیری کند/ اولین جلسه کمیسیون تلفیق هفته آیندهبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهار داشت: معتقدم در اجرای برجام و تحقق اهدافی که جمهوری اسلامی ایران درنظر داشت بسیار قابل قبول است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شاهد اقدامات اتحادیه اروپا و سایر اعضای گروه 1+5 برای برداشته شدن تحریم‌ها بودیم و امیدواریم که راه برای افزایش اقتدار ایران فراهم شود.

ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی ایران به صورت راهبردی تعریف شده و ما براساس آن حرکت می‌کنیم گفت: افزایش قدرت موشکی کشورمان به منظور افزایش قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از خطوط قرمز و قطعی نظام تعریف شده که در مذاکرات نیز بر آن تأکید شد و مواضع دولت و مجلس نیز در این زمینه کاملا مشخص است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: در این موافقتنامه (برجام) نگاه ما تنها معطوف به افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت‌هایی همچون فناوری صلح آمیز هسته‌ای بوده است.

نماینده تهران اذعان داشت: مسائل جانبی برجام به زیاده خواهی آمریکا مربوط است زیرا جمهوری اسلامی ایران براساس نقشه راهی تعریف شده که همان برخورد با نظام سلطه است تعریف شده و در این راستا برای تأمین منافع ملی خود و کاهش حضور نظام حاکم بر جهان در منطقه تلاش می‌کند.

وی با اشاره به داوطلبان ردصلاحیت شده نیز بیان داشت: شورای نگهبان براساس اطلاعاتی که از مراجع مختلف دریافت کرده نظر بدوی خود را اعلام کرده است.

ابوترابی فرد ادامه داد: شورای نگهبان باید به طور حتم به این اعتراضات توجه کند و امیدواریم که این شورا در نهایت تصمیمات خود را در چارچوب مصالح ملی و قانونی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حضوری حداکثری را بگیرد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مسلما در این زمینه اعتراضاتی نیز از سوی داوطلبان رد صلاحیت شده انجام می‌شود که ما در این رابطه براساس وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می‌کنیم.

نماینده تهران با اشاره به احتمال ارائه لایحه بودجه دو دوازدهمی از سوی دولت نیز بیان داشت: ما نگاه مشترکی با دولت در زمینه لایحه بودجه داریم و از تمام فرصت‌های پیش رو برای بررسی لایحه بودجه و برنامه استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: امروز لایحه بودجه را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع دادم و این کمیسیون ظرف مدت 15روز آینده با دریافت پیشنهادات نمایندگان به کار خود ادامه می‌دهد.

ابوترابی فرد اذعان داشت: کمیسیون تلفیق هم که پیش از این اعضای آن انتخاب شده در روزهای نخست هفته آینده اولین جلسه خود را برگزار خواهد کرد و متعاقبا جلساتی را با مسئولان دولتی برای بررسی کلیات لایحه بودجه برگزار خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: امیدوارم بتوانیم شاهد گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی باشیم اما چنانچه دراین روند با برنامه‌ریزی پیش بینی شده حرکت کردیم دیگر نیازی به ارائه بودجه دو دوازدهمی نخواهیم داشت.

نماینده تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر براساس برنامه‌ریزی انجام شده نتوانیم لایحه بودجه را بررسی کنیم براساس تصمیمی مشترک با دولت راه را برای دستگاه‌های اجرایی در آغاز سال 95 هموار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار