بلومبرگ: 6 نماینده دموکرات با نماینده ایران در سازمان ملل دیداری محرمانه داشتند

بلومبرگ اعلام کرد 6 نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نماینده ایران در سازمان ملل، ماه دسامبر دیداری محرمانه پیرامون موضوع تبادل زندانیان داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در گزارشی به قلم "لورا بارون لوپز" مدعی شد: دیدار محرمانه 6 نماینده دموکرات آمریکایی با نماینده ایران در سازمان ملل ماه دسامبر انجام شد و موضوع آن چگونگی تبادل  زندانیان میان دو کشور بود. 

6 نماینده دموکرات ارشد کنگره به نیویورک سفر کردند تا با "غلامعلی خوشرو،" نماینده دائم ایران در سازمان ملل، دیدار کنند. آنها درباره مساله تبادل زندانیان رایزنی کردند.

"جرد هافمن،" نمانیده دموکرات ایالت کالیفرنیا، هدایت این گروه را برای رایزنی با غلامعلی خوشرو بر عهده داشت. نمایندگان آمریکایی در این دیدار به نماینده ایران تاکید کردند 4 زندانی آمریکایی از جمله "جیسون رضائیان،" "امیر حکمتی،" "سعید عابدینی" و "نصرت الله خسروی" باید آزاد شوند.

بلومبرگ نوشت: در این دیدار از طرف ایران فقط خوشرو حضور داشت و هیچ یک از دیگر کارکنان دفتر ایران در سازمان ملل در جلسه مذکور حضور نداشتند.


هافمن یک روز بعد از آزادی این 4 نفر به بلومبرگ گفت: من به طور ویژه و فقط برای رایزنی در این زمینه به نیویورک رفتم. من نظرم را مستقیما به نماینده ایران گفتم و تاکید کردم تا زمانیکه این افراد در زندان باشند و شما روزنامه نگاران را زندانی کنید روابط دو طرف بهبود نخواهد یافت.

در این دیدار 30 دقیقه‌ای به غیر از هافمن، "مارک پوکان،" نماینده ایالت ویسکانسین، "دن شاکووفسکی،" "استیو کوهن،" "سوزان بونامیسی" و "مایک تامپسون" حضور داشتند.

بلومبرگ همچنین خبر داد که هافمن و "دن کیلدی،" سناتور ایالت میشیگان، یک هفته قبل با "جولیو هاس،" سفیر سوئیس در ایران، دیدار و گفتگو کردند.

هافمن گفت: ترتیب دادن دیدار با خوشرو راحت نبود و ماهها به طول انجامید؛ اما این فرصت را به ما داد که پیام کاخ سفید را از طریق سفیر مستقیما به مقامات ایران برسانیم.

غلامعلی خوشرو روز گذشته به یک خبرگزاری داخلی گفته بود: بر اساس مذاکرات کنسولی فشرده در یک سال گذشته میان ایران و آمریکا که دولت سوئیس هم تسهیل کننده آن بود، چهار نفر از زندانیان آمریکائی در ایران آزاد شدند.

وی افزود: همچنین هفت نفر از هموطنانمان که به اتهام نقض شکستن تحریم ها در بازداشت آمریکا بودند پس از طی مراحل اداری آزاد می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار