سرپرست اداره کل محیط‌زیست استان قزوین گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود 128 واحد صنعتی و تولیدی استان پسماند ویژه تولید می‌کنند که پسماندهای آن‌ها خطر سرطان‌زایی بالایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ سیاوش شمسی‌پور عنوان کرد: با توجه به خطراتی که این نوع پسماندها برای محیط‌زیست و انسان‌ها ایجاد می‌کنند نیاز است که نسبت به ساماندهی و دفن بهداشتی آن‌ها اقدام شود.

سرپرست اداره کل محیط‌ زیست استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر 300 هزار مترمکعب انباشت پسماند صنعتی در شهر صنعتی البرز داریم که امور مربوط به ساماندهی و دفن بهداشتی این پسماندها در حال انجام است اما عزم جدی نیاز دارد.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: با تمام مشکلاتی که گریبان‌گیر واحدهای تولیدی و صنعتی است اما انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی که این پسماندها ایجاد می‌کنند، واحدهای صنعتی هرچه سریعتر در این زمینه ورود پیدا کرده و همکاری لازم را با مسئولان استان داشته باشند.

وی اظهار کرد: تاکنون با واحدهای صنعتی که پسماندهای ویژه تولید می‌کنند تعاملی برخورد کردیم و 17 واحدی که پسماندهای خطرناک‌تری تولید می‌کردند در اولویت ساماندهی قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل محیط‌ زیست استان قزوین عنوان کرد: با توجه به نقش واحدهای تولیدی و صنعتی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی سعی کردیم با تعامل آن‌ها را به سمت ساماندهی پسماندهای تولیدی بکشانیم و از دستگاه قضایی برای این امر کمک نگیریم.
اظهار کرد: ساماندهی پسماندهای بخش‌های مختلف خانگی، عفونی و صنعتی اتفاق مثبتی است که در استان قزوین رخ داده و تاکنون نیز به نتایج مطلوبی منجر شده است.

وی افزود: در حوزه ساماندهی پسماندهای عفونی بیش از 300 مطب، آزمایشگاه و مرکز درمانی پسماندهای خود را به پیمانکار بخش خصوصی تحویل می‌دهند که این پیمانکار نیز پس از بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی نسبت به دفن بهداشتی آن‌ها در سایت محمدآباد اقدام می‌کند.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.