استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی وزارت آموزش و پرورش از دستور کار مجلس خارج شد.

استفساریه تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی از دستور کار صحن خارج شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، اعاده شده از شورای محترم نگهبان از دستور جلسه امروز علنی مجلس عارض شد.

علی لاریجانی درباره طرح مذکور خطاب به سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شورای نگهبان طرح مذکور را غلط دانسته است.

وی افزود: بنابراین کمیسیون باید طرحی با ده امضا تهیه کند تا آن طرح مجددا اعلام وصول شده و به کمیسیون جهت بررسی ارجاع شود چرا که کمیسیون آموزش مراحل مذکور را طی نکرده و تنها این تلقی را داشته که شورای نگهبان طرح مذکور را اصلاح کرده است که این صحیح نیست.

علی لاریجانی در ادامه تأکید کرد: همچنین اگر شورای نگهبان اصلاح ماده‌ای با طرح مذکور داشت طبیعتا آن موارد را می‌توانستیم مورد بررسی قرار دهیم اما این شورا به کلی معتقد است که کمیسیون نمی‌توانسته استفسار کند، بنابراین کمیسیون باید مطابق آیین نامه طرحی را با ده امضا تهیه کند و پس از اعلام وصول طرح مذکور را به کمیسیون ارجاع دهد تا پس از بررسی‌های کمیسیون طرح مجددا به صحن ارجاع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار