مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در سال جاری در ثبت ولادت رتبه هشتم کشوری را کسب کرده که در سال گذشته رتبه 6 را دارا بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید محمدعلی تقوی با بیان اینکه کار رسمی ثبت وقایع حیاتی از 97 سال پیش در کشور آغاز شده، اظهار کرد: تاکنون 125 میلیون سند در کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمامی اسناد در کشور به صورت آرشیو الکترونیکی شده است، گفت: با توجه به استقرار ماموران ثبت احوال در بیمارستان‌ها  99 درصد وفات در استان در مهلت قانونی به ثبت رساندیم.

تقوی با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه و پایین بودن ضریب امنیتی شناسنامه‌های دستی اذعان کرد: سازمان ثبت احوال کار مکانیزه شناسنامه را در دستور کار قرار داده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ثبت وقایع حیاتی چهار گانه در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تمام ولادت‌های ثبت شده استان تا پایان 9 ماهه امسال 12 هزار و 203 بوده که نسبت به مدت مشابه سه درصد رشد ولادت داشتیم.

تقوی با بیان اینکه ولادت در کشور چهار و نیم درصد رشد داشته، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری در بحث ولادت رتبه هشتم کشوری را کسب کرده که در سال گذشته این رتبه شش بوده است.

این مسئول 58 درصد ولادت‌های کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه شهری و 42 درصد ولادت‌ها در روستاها عنوان کرد و گفت: 52 درصد ولادت‌ها نوزاد پسر و 48 درصد آن‌ها نوزاد دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث آمار وفات در 9 ماهه امسال 0.6 درصد کاهش داشته است، گفت: هزار و 943 مورد فوت در 9 ماهه امسال فوت داشتیم که  59 درصد آن‌ها در مناطق شهری و 41 درصد آن‌ها در مناطق روستایی بوده که 57 درصد آن‌ها فوت مردان و 43 درصد فوت زنان بوده است.

تقوی در بخشی دیگر از سخنان خود تعداد واقعه ازدواج کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماهه امسال را پنج هزار 713 واقعه عنوان کرد و گفت: اگر چه در  سال 93 نسبت به مدت مشابه سال 92 قریب به 11 درصد کاهش داشتیم ولی در سال جاری سه درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: کل طلاق‌های 9 ماهه هزار و 94 مورد واقعه عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: 81 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و 19 درصد آن‌ها به مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: ولادت ، آرشیو ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.