در نشست ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از برخورد شدید دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با فروش دام و مرغ زنده در حاشیه شهرها خبر داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سومین جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان با محوریت کنترل و تردد خودروهای حمل طیور و فرآورده‌های آن در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های همکار به طور ویژه از حمایت‌های نیروی انتظامی و دادگستری کل استان در خصوص جمع‌آوری معضل بهداشتی عرضه مرغ زنده و کشتارهای غیرمجاز دام در حاشیه شهرهای استان قدردانی کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در دو وظیفه تخصصی و مشترک فعالیت می‌کنند که ایجاد امنیت غذایی برای مصرف‌کنندگان یکی از وظایف مشترک آنهاست.

بهمنش، کنترل تردد و حمل نقل طیور و فرآورده‌های آن را یکی از راهکارهای اصلی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های همکار بخصوص نیروی انتظامی و دادگستری بتوانیم این مهم را در استان محقق کنیم.

در ادامه الماس گشتاسبی، معاون آموزش و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط ستاد و بخصوص دامپزشکی استان در جمع‌آوری معضل بهداشتی مرغ زنده و کشتارهای غیرمجاز حاشیه شهرهای استان از آمادگی دادگستری استان جهت برخورد با متخلفین بهداشتی خبر داد و گفت: به لحاظ ایجاد امنیت غذایی و بهداشتی شهروندان هر جا نیاز به حمایت دستگاه قضا باشد با تمام توان ورود خواهیم کرد.

وی به مستند تلویزیونی دامپزشکی که به آثار و نتایج عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام می‌پرداخت اشاره کرد و گفت: به لحاظ تاثیرگذاری این مستند تلویزیونی باید هر دو یا سه ماه یکبار از صدا و سیمای مرکز استان پخش شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: دستگاه قضا ، مرغ زنده ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.