رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر آمانو به ایران تشریفاتی است.

سفر آمانو به ایران در چارچوب تقویت همکاری ایران و آژانس صورت می‌گیرد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس خبری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: اگر ملتی اراده کند که از حیات طیبه‌ای برخوردار باشد قطعا دست تقدیر با او همراهی خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ملت ایران در انقلاب شکوهمند اسلامی 37 سال پیش اراده کردند که در خود تغییر ایجاد کنند و این تغییر را در خود ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ما دیگر در مدار سیاسی هیچ کشوری نیستیم و می‌خواهیم کشوری مستقل باشیم اظهار داشت: هزینه استقلال هم سنگین است. چراکه هر کشوری نمی‌تواند مستقل باشد ولی ما این هزینه را پرداخت کردیم و می‌بینید که سربلند و عزتمند و مقتدرانه ظاهر شدیم.

صالحی تصریح کرد: این برجام نشان از اقتدار ملت شریف ایران است که در شرایط سخت تحریم‌ها مقاومت و ایستادگی کرد و حمایت خود را از دولت و نظام همچنان پابرجا نگه داشت و طرف‌های ما راهی جز تسلیم در مقابل اراده ملت ایران نیافتند.

صالحی با اشاره به سفر آمانو به تهران نیز گفت: وی علاقمند است به کشور ما بیاید چراکه اتفاق بزرگی افتاده و این موضوع برای آژانس هم نقطه عطفی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: این سفر تشریفاتی است که در آن با رئیس جمهور نیز صحبت خواهد کرد.

صالحی اضافه کرد: سفر آمانو در چارچوب تقویت و توسعه همکاری ایران و آژانس صورت خواهد گرفت و تا به حال نیز همکاری‌هایمان با آژانس در چارچوب مقررات جاری بوده که از امروز پروتکل الحاقی نیز اضافه می‌شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: شما آژانس را تنها از منظر بازرسی می‌بینید ولی این سازمان در ابعاد دیگری نیز مانند خدمات رسانی فعال است که تلاش خواهیم کرد این خدمات را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، صالحی ، آمانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار