فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 30 درصد اشیاء مکشوفه در9 ماه گذشته در این استان اشیا تاریخی و اصل هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از مشهد، سرهنگ سید مهدی حسینی گفت : دراین مدت مجموع 353 قطعه شی تاریخی اصل و بدل در خراسان رضوی کشف شده است که 108 قطعه از این تعداد اصل و دارای ارزش تاریخی هستند و به مخزن اشیای تاریخی انتقال داده شده اند.


وی افزود : در این مدت 92 تخلف مربوط به حوزه آثار و اماکن تاریخی در سطح استان شناسایی و مورد برخورد قرار گرفته که از این تعداد 67مورد حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی، سه مورد تخریب آثار تاریخی و چهار مورد تجاوز به حریم آثار و اماکن تاریخی بوده است.


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت : همچنین در این مدت یک مورد سرقت اموال میراث فرهنگی رخ داد که متخلف دستگیر شد، علاوه بر این 17 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده های آثار تاریخی نیز شناسایی و مورد برخورد قانونی قرار گرفت.


سرهنگ حسینی با اشاره به بازدیدهای نظارتی و محافظتی از آثار و اماکن تاریخی نیز افزود :در9 ماه گذشته امسال 104 هزار و 876 مورد سرکشی و گشت زنی به صورت مشترک توسط ماموران یگان، نیروی انتظامی و انجمنهای میراث فرهنگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.