گاردین: حملات تروریستی داعش، صنعت گردشگری کدام کشورها را فلج کرده است؟

گاردین در گزارشی نام کشورهایی را که گردشگران جهان بدلیل اقدامات تروریستی داعش از سفر به آن‌ها اجتناب می‌کنند، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پیامدهای منفی اقدامات تروریستی گروه افراطی-صهیونیستی داعش گریبانگیر صنعت گردشگری کشورهای مصر، ترکیه، مراکش و تونس شده است. کاهش چشمگیر شمار گردشگران این کشورها که پس از ظهور داعش و بدلیل ترس از اقدامات تروریستی از سفر به این کشورها اجتناب می‌کنند، نگرانی مقامات آن‌ها را برانگیخته است.

«سلما لومی،» وزیر گردشگری تونس درخصوص وضع بحرانی بخش گردشگری این کشور که 400 هزار کارمند دارد، هشدار داد. وی افزود نابودی صنعت گردشگری در تونس به تروریسم دامن خواهد زد، زیرا یکی از عوامل ترویج تروریسم، ناامیدی است.

شمار گردشگرانی که سال 2010 به مصر سفر ‌کردند حدود 14 میلیون نفر بود. این در حالی است که سال‌های پس از آن بدلیل بی‌ثباتی سیاسی قاهره، شمار گردشگران سالیانه این کشور از 10 میلیون تجاوز نکرد. انتظار می‌رود با توجه به سقوط چندی پیش هواپیمای روسیه در صحرای سینا که بدلیل انفجار تروریستی روی داد، این رقم حتی به کمتر از 9 میلیون نفر کاهش یابد.

صنعت گردشگری ترکیه نیز این‌روزها پس از حمله انتحاری به مسجد تاریخی «سلطان احمد» در قلب استانبول، در کما به‌سر می‌برد. بیشتر کشته‌های انفجار تروریستی مسجد سلطان احمد، گردشگران آلمانی بودند. انتظار می‌رود برلین بسیاری از برنامه‌های سفر گردشگران خود را به ترکیه لغو کند. این در حالی است که پیش از این سالانه حدود 5.2 میلیون گردشگر آلمانی به ترکیه سفر می‌کردند. 

از سوی دیگر، تحریم‌های مسکو علیه آنکارا که به‌تازگی و پس از سرنگونی جنگنده روسیه بوسیله جنگنده‌های ارتش ترکیه اعمال شده است، شامل بخش گردشگری این کشور نیز می‌شود. ترکیه پیش از این اتفاق، خود را برای پذیرایی از 4.5 میلیون گردشگر روس در تعطیلات سال نوی میلادی آماده کرده بود. روزنامه حریت ترکیه نیز با اذعان به وخامت اوضاع در بخش گردشگری این کشور، 2016 را «سال نابودی گردشگری» ترکیه نامید.  

در این گزارش، از مراکش نیز به‌عنوان کشوری که صنعت گردشگری آن بدلیل آشفتگی در کشورهای همسایه آسیب دیده، نام برده شده است. این در حالی است که از سال 2011، هیچ حمله تروریستی در مراکش صورت نگرفته است.    




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار