رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: لایحه سازمانی شدن فوریت‌های پزشکی پس از تائید هیئت وزیران در انتظار تصویب مجلس است.

حسن نوری رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سازمانی شدن اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: موضوع سازمان شدن اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی بیش از یک دهه توسط همکاران اورژانس پیگیری می‌شود و تلاش زیادی برای تحقق آن صورت گرفته است.
 
وی افزود: خوشبختانه مطلع شده‌ایم که دولت در لایحه‌ای بحث سازمان شدن اورژانس پیش بیمارستانی مطرح شده است، این لایحه در هیئت وزیران تائید شده است که در حال حاضر در انتظار تصویب لایحه در مجلس هستیم.
 
وی در ادامه گفت: فوریتهای پزشکی یک موضوع 100 درصد عملیاتی است و چابکی خاصی را می‌طلبد که با ساختار کنونی اورژانس امکان پذیر نیست و این ساختار غیر سازمانی موجب اختلالاتی در سطوح بالا و پایین و پیچیده شدن آن می‌شود، بنابراین یک بستر عمودی غیر پیچیده می‌تواند سرعت عمل اورژانس پیش‌بیمارستانی را بالا ببرد. 

نوری خاطر نشان کرد: سازمان شدن اورژانس پیش بیمارستانی موجب یک پارچه سازی اقدامات اورژانسی می‌شود و انتظار داریم که هموطنان با مراجعه به هر بخش اورژانسی در هر نقطه از کشور یک سازمان با یک استاندارد را شاهد باشند که این امر در قالب یک ساختار سازمانی محقق می‌شود. 

رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی بیان کرد: موضوع دیگر که در خصوص سازمان شدن اورژانس پیش بیمارستانی مطرح می‌شود، بحث آموزش است که اورژانس پیش‌بیمارستانی به آموزش‌های آکادمیک و سازمان یافته ویژه نیاز دارد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار