استاندار قزوین با بیان اینکه کشور از پایین بودن بهره‌وری به شدت متضرر است، گفت: با جهت‌گیری دانشگاه علمی کاربردی می‌توانیم خلأ موجود در بهره‌وری را از بین برده و شاهد ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ فریدون همتی افزود: همواره بزرگان کشور گله دارند که رابطه لازم بین مراکز علمی و صنعتی برقرار نیست و آنچه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود با آنچه در محیط کار رخ می‌دهد با هم فاصله زیادی دارد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با جهت‌گیری صحیحی که در دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفته است، می‌توانیم شاهد تحول در حوزه بهره‌وری صنایع و سایر فعالیت‌ها باشیم.

همتی ادامه داد: بهره‌وری یکی از آیتم‌های مهمی است که در هر فعالیتی باید مدنظر قرار گیرد و سهم آن در برنامه‌های توسعه 2.5 تا سه درصد بوده، اما تاکنون هیچ‌گاه محقق نشده است.

وی با بیان اینکه کشور از پایین بودن بهره‌وری به شدت متضرر است، تصریح کرد: امیدوارم با جهت‌گیری دانشگاه علمی کاربردی بتوانیم این خلأ را از بین برده و شاهد ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به طرح نتایج مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام خاطرنشان کرد: استان قزوین نیز مانند سایر استان‌های کشور در برابر اجرای برجام وظایفی را بر عهده دارد.

همتی گفت: مذاکرات هسته‌ای بدون نظر رهبری غیرقابل انجام بود و با نظری که معظم‌له داشتند و موضوع نرمش قهرمانانه که مطرح کردند به دولت اجازه دادند ضمن اینکه بدبینی و عملکرد ناجوانمردانه آمریکایی‌ها را مدنظر داشته باشد، مذاکرات را دنبال کند.

وی اظهار کرد: امروز آمریکا و سایر ابرقدرت‌های جهان پذیرفتند که ایران اسلامی غنی‌سازی 5.5 درصدی داشته باشد و در بازار تجارت جهانی نیز جزء چند کشوری باشد که فعالیت می‌کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه امروز ده‌ها و صدها جوان اندیشمند ایرانی بر فناوری هسته‌ای تسلط پیدا کرده‌اند، افزود: اراک بخش سخت‌افزاری دانش دانشمندان ما بود و آن سامانه نرم و دانشی که در ذهن دانشمندان ایرانی وجود دارد، ده‌ها اراک را خلق می‌کند.


انتهای پیام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.