ریاست بسیج اصناف کشور گفت: اقتصاد جامعه، همچون ستون فقرات است که اگر آسیب ببیند جامعه از کار می‌افتد.

یکی از اساسی‌ترین اهداف بسیج اصناف کشور کمک به تحقق بازار اسلامی است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ غلامرضا حسن‌پور ریاست بسیج اصناف کشور در نشست خبری این سازمان گفت: یکی از وظایف مهم ما ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین اهداف بسیج اصناف کشور کمک به تحقق بازار اسلامی است بسیج اصناف باید با تمام وجود به تحقق بازار اسلامی بیاندیشد و به آن عمل کند.

سرهنگ حسن‌پور تصریح کرد: برنامه‌های مهم و اساسی بسیج اصناف عبارتند از: تقویت و گسترش نماز اول وقت در بازار، آموزش‌های فقه بازار، طرح تکریم عفاف و حجاب در بازار، تحول پوشاک ایرانی و اسلامی، تکریم شهدا و برگزاری یادواره‌ها و تقویت بسیج اصناف در کشور.

ریاست بسیج اصناف کشور ادامه داد: نخستین اولویت ما جوانان هستند و ما برای پیاده کردن اهداف خود به جوانان نیاز داریم. امروز تعامل خوبی میان بسیج اصناف با نهادها و وزارتخانه‌های مختلف برای ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است. توسعه حلقه‌های صالحین و ورود جدی به فضای مجازی از مهمترین برنامه‌های ما است در همین راستا با آغاز سال 95 تلویزیون اینترنتی اصناف TV راه اندازی خواهد شد.

  سرهنگ حسن‌ پور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه بسیج اصناف کشور برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد جامعه همچون ستون فقرات است اگر آسیب ببیند جامعه از کار می‌افتد ما در زمینه اقتصاد مشکلات فراوانی داریم، مبنای کار ما فتوای امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبری است امروز بسیج اصناف در سه سطح تولید، توزیع و خدمات کار انجام می‌دهد اکنون تولیدی‌های ما 60 هزار مورد هستند. ما باید کاری کنیم که این تولیدی‌ها به حیات خود ادامه دهند ما اگر همت کرده و کاری کنیم واحدهای تولیدی ما با تمام ظرفیت به تولید بپردازند بخش اعظمی از مشکل اقتصاد مقاومتی حذف خواهد شد.

هم اکنون بسیج اصناف در راه برقراری ارتباط با بانک مرکزی است و با مشکلات مالی تولیدی‌ها را از بین ببرد حالا هم که برجام به سرانجام رسیده است دیگر زمان کمک کردن دولت به اصناف و بازاریان است.

ریاست بسیج اصناف کشور ضمن اشاره به رکود در جامعه گفت: دیدگاه ما دیدگاه رهبری است. نگاه ما به سمت تولید داخل است اما از بیرون نیز غافل نیست اما از بیرون نیز غافل نیستیم ما باید تولید داخل را تقویت کنیم امروز ما در فضای مجازی و تجارت الکترونیک به شدت حضور خواهیم یافت. ما معتقدیم باید واردات داشته باشیم اما نه وارداتی که به تولید داخل ضربه بزند انشاءالله با برداشتن تحریم‌ها مشکلات کم کم حل می‌شود اما زمانی که نفت را کمتر از 30 دلار قیمت‌گذاری می‌کنند در واقع نوعی تحریم دیگر را به ما تحمیل می‌کنند.

سرهنگ حسن‌پور با اشاره به برجام و امکان ورود کالاهای خارجی به کشور گفت: امروز نفوذ اتفاق افتاده است این اقتصاد است که فرهنگ را می‌تازد ما باید به کالاها به صرف یک فرهنگ نگاه کنیم. با اجرای برجام ورود کالاهای خارجی قطعا چندین برابر خواهد شد سایت رازق کمک کننده بسیج اصناف کشور در این مسیر است. همچنین هیئت عالی نظارت با حضور 6 وزیر و ریاست نعمت‌زاده در این مسیر به ما کمک می‌کند، لازم به ذکر است بسیج اصناف کشور در این هیئت عضویت دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار