پس از تهدید ظریف به لغو برنامه تبادل زندانیان در صورت اعمال تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران، قرار بود که تحریم‌های یکجانبه پس از آزاد شدن زندانیان آمریکایی به سرعت اعمال شوند.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، دو فرد آگاه که نامشان منتشر نشده اعلام کردند که قرار بود  که تحریم‌های یکجانبه پس از آزاد شدن زندانیان آمریکایی، به سرعت اعمال شوند.

یک روز پیش از آنکه دولت اوباما در ماه گذشته تحریم‌های جدید علیه ایران را اعمال کند، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به جان کری، همتای آمریکایی خود هشدار داد که این اقدام می‌تواند توافق بر سر تبادل زندانیان را که دو طرف ماه‌ها بر سر آن مذاکره کنند را از مسیر خود خارج کند.

پس از این تماس، کری و دیگر دستیاران ارشد باراک اوباما، که برای تعطیلات در هاوایی به سر می‌بردند، سلسله تماس‌های و کنفرانس‌های تلفنی برگزار کرده و به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند شانس آزاد کردن آمریکایی‌ها را به خطر بیاندازند.

در نهایت، مقامات دولت اوباما تصمیم گرفتند تا مجموعه تحریم‌های محدود و هدفمند برای تنبیه ایران به خاطر انجام آزمایش موشک‌های بالستیک را به تأخیر بیاندازند.

این در حالی است که قبلا، از این قصدِ پیشین سخنی به میان نیامده بود.

رویتز نوشت که انتظار می‌رفت این تحریم‌های یکجانبه پس از آزاد شدن 4 آمریکایی از سوی ایران در روز شنبه، به سرعت اعمال شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۴
از این پست فطرتهای شیطان صفت همه چی بر میاد . ما منتظر فرمان امام خامنه ای هستیم وای به حالتان اگر امام خامنه ای حکم جهادم دهد
آخرین اخبار