اختصاص سرانه 20 هزار تومانی به دانش آموزان / 27 درصد مدارس شهر تهران کتابخانه ندارند

مدیرعامل موسسه نشر شهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان، گفت: در این نمایشگاه سرانه 20 هزار تومانی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مجید حسینی مدیرعامل موسسه نشر شهر در نشست خبری نمایشگاه یاد یار مهربان با محوریت اهدای کتاب به دانش آموزان که امروز(شنبه) در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه مردم دیگر تمایلی به خواندن کتاب ندارند، اظهار داشت: 3 هزار نسخه کتاب در سال 1358 به چاپ رسید و این آمار در سال 93 به 700 هزار نسخه رسید در حالیکه که هر روز تعداد خوانندگان کتاب در کشور کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه سالانه 65 هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود، افزود: در حالیکه تیراژ ما هر روز رو به کاهش بوده که خود نشان دهنده بی رغبتی مردم نسبت به کتاب است.

مدیر عامل موسسه نشر شهر با تأکید بر اینکه ما در کتاب مشکل تقاضا داریم، یادآور شد: در طول  12 دوره گذشته از اجرای طرح یاد یار مهربان، 34 میلیارد تومان کتاب توسط شهرداری خریداری و به مدارس داده شده که طبق آمار سال 82 تا 93، 8 میلیون و 150 هزار نسخه کتاب بوده که از این تعداد 6 میلیون و 500 هزار نسخه به مدارس و مابقی به مساجد، حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها تحویل داده شده است.

حسینی با بیان اینکه در 12 دوره گذشته حدود 4 هزار مدرسه به صورت دائمی از ما کتاب گرفته اند، گفت: بر اساس آمار 27 درصد مدارس شهر تهران کتابخانه ندارند و همچنین تنها 40درصد از دانش آموزان به کتابخانه مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به سیزدهمین دوره طرح یاد یار مهربان، افزود: 1500جلد کتاب ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم انتخاب شده که با سرانه 20 هزار تومانی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل موسسه نشر شهر با بیان اینکه تا پایان 13 دوره از طرح یاد یار مهربان سرانه مطالعه در بین دانش‌آموزان مقطع تحصیلی هفتم و هشتم را دو دقیقه افزایش می دهیم، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده به زودی کتاب‌های انتخاب شده 180 هزار نفر دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم قرار می گیرد.

حسینی با بیان اینکه افتتاحیه این طرح با حضور 1200 معلم از 28 دی ماه آغاز و تا پایان سال تحصیلی 95 ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: در این دوره امتیازاتی برای 180 هزار دانش‌آموز در نظر گرفته شده که 35 هزار نفر جوایزی را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به ویژگی طرح یاد یار مهربان گفت: تملک کتاب توسط دانش‌آموزان، انتخاب کتاب توسط خود دانش‌آموز، تبدیل فعالیت‌های مطالعه به بازار جذاب مشارکتی و باشگاه‌سازی و تداوم فعالیت‌ها از ویژگی‌های این طرح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار