رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت:با موسسات و مدارسی که بیمه لحاظ شده معلمان در شهریه را نمی پردازند، برخورد می شود.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص پرداخت بیمه معلمان بیان کرد: امسال با اقدامی در تلاش هستیم که بتوانیم در سامانه شهریه، تمامی اطلاعات معلمان،تعداد شاگردان و کلاس های تشکیل شده در یک مدرسه را مورد ارزیابی قرار دهیم و فرمت یکسانی برای تنظیم قراردادهای معلمان مدارس غیردولتی مصوب نماییم.

وی ادامه داد :در تلاشیم در سطح کشور برای سال تحصیلی آینده بتوانیم فرمت یکسانی را برای اندازه گیری میزان حق و حقوق معلمان داشته باشیم. همچنین در خصوص بحث بیمه معلمان باید گفته شود که بیمه ها منطبق با همان مبلغی که در شهریه لحاظ شده است، توسط موسسان پرداخت می شود. بنابراین اگر در سال آینده با این مشکل مواجه شدیم که علیرغم لحاظ شدن بیمه معلمان در شهریه،بیمه آنها پرداخت نشده باشد، طبق قانون با آن موسس و مدرسه برخورد می‌شود.

گرد درباره منابع مدارس هئیت امنایی اظهار داشت: کلیه مبالغی که توسط مدارس هیئت امنایی اخذ می شود، قطعا ابتدا باید در شورای مدرسه و آموزش و پرورش مطرح شود. آموزش و پرورش در این مبالغ هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد و این پول ها خاص همان مدارس است. بهترین ناظر هم خود شورای مدرسه است که میزان دخل و خرج و بازده را بررسی می کند و چنانچه دریافتی ها متناسب با وعده هایی که به اولیا داده اند، استفاده نشود شورای مدرسه می تواند برای بررسی این موضوع در آموزش و پرورش اعتراض داشته باشد.

وی ادامه داد : میزان مبلغ دریافتی این مدارس در شورای آموزش و پرورش بعد از دریافت پیشنهاد از طرف شورای مدرسه مصوب می‌شود. اما این پول به هیچ عنوان به آموزش و پرورش بر نمیگردد و عام نیست بلکه خاص همان مدرسه است. یعنی اگر چنین مدارسی حتی یک ریال را بابت هزینه ها از اولیا بگیرند، موظف هستند در جهت همان حرکت آن را در مدرسه خرج کنند.

وی در خصوص مدارس دولتی و غیردولتی عنوان کرد :امیدواریم که مدارس دولتی و غیردولتی همکار و رفیق هم باشند تا رقیب یکدیگر، کمااینکه در هرجای کشور تنوع حق مردم است، بعضی از مدارس غیردولتی تمایل به آموزش های ویژه اسلامی یا تمایل به آموزش ویژه در حوزه ورزش دارند از این رو متناسب با خواست مردم این مدارس در چارچوب سند تحول بنیادین این مجوز فعالیت را دریافت می کنند و امیدواریم با تبادل تجربه بین مدیران ،کیفیت در هر2 بخش یکسان توزیع شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت : نحوه گزینش در مدارس غیر دولتی متناسب با تقاضای اولیا است و برای ثبت نام فرزندانشان در این مدارس،در ایامی که مجوز ثبت نام از طریق آموزش و پرورش اعلام می شود، می توانند اقدام کنند. به ناچار مسئولان مدارس غیردولتی که متقاضیان زیادی را برای ثبت نام داشته باشد،از طریق برگزاری آزمون هایی به گزینش دانش آموزان می پردازند.سایر امور مدارس غیردولتی نیز متناسب با شرایط وزارت آموزش و پرورش است و البته در حوزه غیردولتی با توجه به اعلام شهریه هایی که از طرف آموزش و پرورش هر استان صورت میگیرد، ثبت نام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مترقی ترین قانون هایی که بعد از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مصوب شد، قانون شوراهای آموزش و پرورش بود که در این قانون 17 سازمان و ارگان به صراحت نام برده شده که به کمک آموزش و پرورش برای حل مسائل و مشکلات هر منطقه و هر شهرستان و در هر استان تشکیل جلسه دهند.خوشحال هستیم که در هفته شوراهای آموزش و پرورش با پیام مشترک دو وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور بتوانیم دغدغه آموزش و پرورش را به عنوان یک دغدغه ملی به گوش همه مردم برای تربیت یک نسل پویا و توانمند برسانیم و در این هفته هم بتوانیم از شوراهای فعال کشور قدردانی شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
سلام :آیا میتوانید بیمه هایی که در سال بجای 12 ماه فقط 7روز یا سالی 15 روز ریختن رو زنده کنید؟در 15سال فقط 4سال به موقع ریختن.