دبیر ستاد انتخابات گفت: تمام ابزارها و وسایل انتخابات آتی کشور فراهم شده است.

تمام ملزومات انتخابات آتی کشور مهیا شده است/اجرایی شدن درست روال انتخابات تابعیت‌های دوگانهبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی پورعلی مطلق دبیرستاد انتخابات کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در روز شنبه 26 دی ماه در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به فرآیند انتخابات در کشور تصریح کرد: در این راستا ما ظرفیت‌هایی در قانون برای داوطلبین که رد صلاحیت شده‌اند، داریم.

وی افزود: از فردا 7 روزی که هیئت نظارت استان برای پیگیری رد صلاحیت‌های داوطلبین داشتند به پایان می‌رسد و پس از آن، این افراد بیست روز فرصت دارند که اعتراضاتشان را به شورای نگهبان اعلام کنند.

پورعلی مطلق تاکید کرد: اگر داوطلبان پس از این زمان اعتراضاتی داشتند می‌توانند در این هفت روز به شورای نگهبان مراجعه کنند. بر اساس قانون، از تمامی این فرصت‌ها استفاده شده و تمام ملزومات انتخابات برای روش سنتی و قدیمی فراهم است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به ملزومات اصلی انتخابات تصریح کرد: تعرفه‌ها چاپ شده و بر اساس جدول زمانبندی به زودی در استان‌ها توزیع می‌شود.

پورعلی مطلق با بیان اینکه تا امروز پروسه انتخابات در مقایسه با گذشته فرآیند درستی داشته است، تصریح کرد: این انتخابات در مقایسه با انتخابات‌های گذشته از نظر میزان حضور داوطلبان تفاوت‌های چشمگیری داشته و ما رشد بالای 129 درصدی داوطلبین مجلس را داشتیم.

وی همچنین با اشاره به آمار انصرافی‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین تعداد انصرافی‌ها در استان اصفهان با 75 نفر، تهران و استان فارس به ترتیب با 50 و 45 نفر بودند.

دبیر ستاد انتخابات تصریح کرد: در این دور ما بر اجرای دقیق قانون تاکید داریم و ما نمی‌توانیم به کسی توصیه کنیم که کسی را رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت کنند.

پورعلی مطلق با اشاره به مهرها و تعرفه‌های انتخاباتی گفت: دو انتخابات و دو صندوق اخذ رای در شعبات وجود دارد که با توجه به تدوین برنامه‌ها بر اساس تقویم زمان بندی چیزی کم نداریم و بسیار جلو هستیم.

وی افزود: اگر داوطلبانی بودند که بر اساس ماده واحده تشخیص مصلحت نظام اعتراضی داشتند می توانند در مدت هفت روز به شورای نگهبان مراجعه کنند.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به مواد 28، 29، 30 و 50 قانون درباره تابعیت دوگانه داوطلبان خاطرنشان کرد: در این راستا روال انتخابات به درستی اجرا شد و قصد نداریم درباره مسائل تابعیت افراد وارد بحث شویم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، صلاحیت ، هیئت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار