رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات بیش از یک میلیون تن مرکبات مازاد نیاز استان به سایر استان های کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی گفت: استان فارس با  63 هزار و 489 هکتار سطح زیر کشت و تولید 1 میلیون و 212 هزار و 921 تن مرکبات هم چون سال های گذشته جایگاه دوم کشوری خود را حفظ کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: استان فارس حدود 26 در صد از مرکبات کشور و 10 در صد مرکبات جهان را تولید می کند.

وی تصریح کرد: رکورد عملکرد استان فارس در زمینه مرکبات 135 تن و سرانه مصرف 52 کیلوگرم است.

قاسمی با بیان این که نیاز استان به مرکبات در حدود 234 هزار تن است، افزود: در حدود یک میلیون تن مرکبات مازاد نیاز استان به سایر استان های کشور صادر می شود.

این مقام مسئول در تشریح مزایای مرکبات استان گفت: متوسط عملکرد بالای مرکبات نسبت به سایر استان های مرکبات خیز و تنوع برداشت گونه های مختلف مرکبات از شهریور الی اردیبهشت ماه سال بعد از مزیت های دیگر مرکبات استان فارس هستند.

قاسمی با بیان این که امکان ذخیره سازی و نگهداری مرکبات فارس و توزیع آن در طول سال وجود دارد، افزود: وجود میزان محصول کافی در استان سبب شده است تا این نوع محصولات جهت صنایع فرآوری همواره در دسترس و آماده باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: در جهت اصلاح ساختار تولید مرکبات اقدامات ویژه ای در دست اجرا است که از آن جمله می توان به ترغیب بخش خصوصی به تولید نهال مرکبات عاری از ویروس و انعقاد قرار داد با این شرکت ها اشاره کرد.

قاسمی یاد آور شد: شهرستان جهرم پارسال با بیشترین سطح مرکبات در استان با 20 هزار و 78 هکتار سطح زیر کشت توانست 428360 تن مرکبات تولید کرده و در جایگاه نخست استان به لحاظ تولید انواع مرکبات قرار گیرد. 

وی ادامه داد: این شهرستان توانسته است به تنهایی 30 در صد مرکبات استان را تولید کند.

قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مورد میزان تولید مرکبات استان اظهار کرد: پارسال در مجموع 350 هزار تن پرتقال، 131 هزار و 310 تن نارنگی، 235 هزار و 400 تن انواع لیموترش، 8 هزار و 343 تن گریپ فروت، 15 هزار و 75 تن نارنج، 449 هزار تن لیموشیرین و 23205 تن سایر مرکبات (بالنگ و دارابی) تولید شده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به میزان تولید مرکبات در استان فارس و امکان برداشت و نگهداری این محصول و توزیع در طول سال، این سازمان پیگیر ساخت انبارهای سرد جهت ذخیره سازی انواع مرکبات قبل از حادث شدن سرمازدگی است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: صادرات ، مرکبات ، مازاد ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.