معطوف شدن نگاه رسانه‌های مختلف جهان به برجام و ایران

رسانه‌های مختلف، جهان امروز شنبه با تمرکز بر مسئله اجرای توافق هسته‌ای ایران، اقدام به پخش گزارش‌هایی در این زمینه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با فرارسیدن اجرای برجام، رسانه‌های  خبری مختلف بر این موضوع تمرکز کردند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: هم اکنون تمامی نگاه‌ها به امروز شنبه و وین معطوف است. 

 خبرنگار این شبکه گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی برای برداشته شدن تحریم‌های ضد ایرانی، باید تایید کند که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است. 

اکنون تمامی توجهات به برداشته شدن تحریم‌ها در روز شنبه موکول شده است. 

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز با پرداختن به مسئله اجرای برجام اعلام کرد: برداشته شدن تحریم‌ها در بخش تجارت و گردشگری ایران، گشایش بزرگی بوجود خواهد آورد.

فرانس۲۴ افزود: در حالیکه ایران برای برداشته شدن تحریم‌ها و بازشدن سیستم بانکی سوییفت آماده می‌شود، شرکت‌ها و سرمایه گذاران غربی برای ورود به دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه به صف شده‌اند. 

شبکه العربیه نیز اعلام کرد: وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز همزمان با اعلام گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای، در وین دیدار می‌کنند. 
 
گزارشگر العربیه در گزارشی اعلام کرد همه نگاه‌ها به وین دوخته شده است  و پیش بینی می‌شود آژانس بین المللی انرژی اتمی در آنجا گزارش خود را در خصوص میزان پایبندی ایران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ اعلام کند.

وی افزود: این گزارش راه را برای آغاز اجرای توافق و آغاز لغو تحریم‌های ایران باز می‌کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار