رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه پرونده‌های واصله به مراجع قضایی در خصوص جرایمی همچون نزاع، ضرب و جرح عمدی و توهین حجم کثیری از پرونده‌های محاکم قضایی را به خود اختصاص داده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان، با تأکید بر اتخاذ تدابیر و تمهیدات مؤثر در راستای پیشگیری از خشونت و جرایم علیه اشخاص گفت : به همین منظور شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان وبلوچستان طرح پیشگیری از خشونت و ضرب و جرح عمدی را تصویب کرد.

وی عنوان کرد : توسعه عقلانیت و منطق در جامعه به پیشگیری و مهار خشونت کمک شایانی می‌کند و قانونمداری، التزام به قوانین جامعه و ترویج فرهنگ رعایت متقابل حقوق شهروندی پیش‌شرط‌های اصلی تحقق کاهش جرایم علیه اشخاص محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آموزه‌های گسترده دینی در حوزه مهار خشم و نوعدوستی افزود: ترویج فرهنگ از خود گذشتگی و ایثار، انتقال مناسب و مستمر مفاهیم فرهنگی و مذهبی و استفاده از ظرفیت بی‌بدیل ریش‌سفیدی و فرهنگ صلح و سازش در استان باید مدنظر متولیان فرهنگی حوزه پیشگیری و مهار خشونت قرار گیرد.

وی گفت : امیدواریم تا با مساعدت همه نهادهای مخاطب طرح و در نظر گرفتن الزامات عملیاتی طرح پیشگیری و مهار خشونت و ضرب و جرح عمدی در سال آینده فراوانی جرایم مرتبط با خشونت و ضرب و جرح 10 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اختصاص ، پرونده ، قضایی ، توهین ، نزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.