مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران در سفر یک روزه به استان کرمان از روند پیشرفت طرحهای این استان نیز بازديد و از نزديک در جريان آخرين وضعيت روند اجرایي طرح ها قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهندس ابراهیمی در این بازدید ضمن تشكر از مديریت و کارکنان شركت گاز استان كرمان با توجه به تلاش هایی كه در عرصه گازرساني انجام داده اند، گفت : به بركت انقلاب اسلامي و دولت خدمتگزار در حال حاضر شاهديم كه بيش از 1000 شهر و 14 هزار روستاي كشور از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند كه اين امر جز با همدلي و تلاش هاي شبانه روزي کارکنان صنعت گاز کشور ميسر نمي شد .

وی به بند ق بودجه تصویب شده در مجلس با موضوعیت بهینه سازی و جایگزینی اشاره کرد و افزود : یکی از بهترین استان هایی که توانسته است با جذب بودجه اختصاص یافته به بند ((ق)) گاز رسانی را توسعه بخشد ، شرکت گاز استان کرمان بوده است به طوری که شاهد گازرسانی به 4 شهر لاله زار ، کهنوج ، راین و گلباف بوده ایم و در آینده ای نزدیک نیز شهر تاریخی بم از نعمت گاز برخوردار می شود .

مديرعامل شركت گاز استان کرمان نیز با بيان اينكه 500 هزار مشترك در بخش هاي مختلف از نعمت گاز طبيعي برخوردارند، گفت : در حال حاضر 500 هزار مشترک خانگی و تجاری در این استان به شبکه سراسری گاز کشور متصل هستند که این تعداد شامل 415 هزار مشترک شهری و 85 هزار مشترک روستایی می باشد لذا گازرساني به روستاها در استان کرمان در اولویت قرارگرفته تا به میانگین کشوری نزدیک شویم .

محمد علی ودیعتی به مشترکان صنعتی و عمده نیز اشاره کرد و افزود: این استان یکی از مهمترین قطب های صنعتی جنوب کشور است و در بخش گازرسانی به صنایع زیرساخت های خوبی ایجاد شده به گونه ای که در حال حاضر بالغ بر 606 واحد صنعتی اعم از؛ نیروگاه های کرمان ، کهنوج ،سرچشمه ، کارخانه ها ، گلخانه ها ، مجتمع های صنایع غذایی، کوره های آجرپزی و ... بهره مند از گاز طبیعی هستند و این تعدد صنایع فعال ، مصرف گاز استان را به لحاظ اختصاص سهم مصارف گاز از سایر بخش ها متمایز کرده است.

وی از اجرای 11 هزار و 300 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این خطوط شامل 5900 کیلومتر خطوط شهری و 5500کیلومتر خطوط روستایی است.

ودیعتی تصریح کرد: در سال همدلی دولت و ملت ،روند رو به رشدی در اجرای طرح های گازرسانی به شهر ها و روستاها و صنایع شاهد بودیم که امیدواریم با ادامه تخصیص بودجه و اعتبارات لازم بتوانیم تا پایان سال نسبت به اتمام و اجرای پروژه ها بر اساس برنامه زمانبندی اقدام شود.

وی یادآور شد : تاکنون هزار و 681 کیلومتر خط انتقال در استان انجام شده است که از جمله مهمترین طرح های فعال خطوط انتقال در دست اجرا : باقیمانده خط انتقال بم ، خط انتقال ارزوئیه ، رابر ـ هنزا ، انار ـ دهج می باشد که با تلاش پیمانکاران و مهندسان طرح های مذکور در حال پیشرفت است .

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جواناينجا کليک کنيد.

انتهای پیامگ/

برچسب ها: بازدید ، طرح ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.