هشتمین دوره‌ جشنواره علامه حلی با موضوع ویژه تفکر در جهان اسلام و ریشه تکفیر و افراط‌ گرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر تقلید برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه مکتب اسلام به خصوص اهل بیت(ع)، حوزه‌های علمیه برخود واجب می‌دانند که با تربیت طلاب متخصص و نویسنده با هدف پاسخگویی به شبهات دینی و گسترش فرهنگ ناب اسلام، هشتمین جشنواره علامه حلی را برگزار کنند.

وی در خصوص اهداف جشنواره «علامه حلی» بیان کرد: این جشنواره با هدف توسعه فرهنگ پژوهش و فراهم کردن بستر مناسبی برای طلاب دیگر شهرستانهای کشور برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا ادامه داد: هشتمین جشنواره «علامه حلی» که تنها جشنواره علمی، پژوهشی طلاب جوان در دو گروه خواهران و برادران سراسر کشور بوده تا 30دی ماه تمدید شده است.

وی اظهار داشت: طلاب جوان می‌توانند تا آخر دی ماه آثار خود را با موضوعات فقه و اصول، قرآن و حدیث، منطق و فلسفه، تاریخ اسلام، ادبیات عرب و علوم انسانی مرتبط به حوزه های علمیه تا در قالب مقاله نویسی، تالیف کتاب و پایان‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و ثبت‌نام نمایند.

دبیر جشنواره "علامه حلی" درباره تاریخ برگزاری این مراسم توضیح داد: اختتامیه جشنواره استانی در اواخر شهریور و مهرماه سال 95 و اختتامیه جشنواره‌ ملی سراسری در هفته‌ی پژوهش آذرماه 95 در شهر قم برگزار می‌شود.

اسماعیل‌نیا خاطر نشان کرد: هشتمین دوره‌ جشنواره علامه حلی با موضوع ویژه تفکر در جهان اسلام و تهدیدات دشمنان و ریشه تکفیر و افراط‌ گرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر تقلید برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: شناسایی طلاب جوان مستعد برای کارهای تحقیقاتی و همچنین حمایت این طلاب تا تبدیل شدن به محقق و نویسنده از اهداف و دستاوردهای 8 دوره از جشنواره‌‌های "علامه حلی" است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا تصریح کرد: اولین دوره از جشنواره "علامه حلی" با حضور بیش از دوهزار شرکت کننده و آخرین دوره آن در سال گذشته با حضور 12 هزار نفر با بالاترین درجه کیفی و بسیار غنی برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت 15 استان کشور در برگزاری جشنواره علامه حلی گفت: بیشترین ارسال آثار از استانها و شهرهایی است که حوزه‌های علمیه متعددی را دارا هستند مانند استانهای قم، تهران، اصفهان، خراسان، فارس، همدان، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، بوشهر، خوزستان، یزد و قزوین که در سالهای پیش از استانهای تهران، خراسان، اصفهان، فارس بیشترین آثار به دستمان رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: در هر دوره‌ی برگزاری جشواره "علامه حلی" تعدادی آثار برگزیده با جوایز معنوی و مادی مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرند.




انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار