غلامعلی خوشرو از طرح دبیر کل سازمان ملل برای جلوگیری از افراط‌گرایی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی خوشرو - نماینده ایران در سازمان ملل - در نشست ویژه مقابله با افراط گرایی خشن در سازمان ملل با تشکر از دبیر کل سازمان ملل برای ارائه طرح اقدام برای مقابله با افراط گرایی خشن گفت: این طرح از آن جهت بسیار مهم است که از همه کشورهای عضو برای تمرکز روی راه‌ها و ابزارهای جلوگیری از افراط گرایی خشن دعوت به عمل می‌آورد. موضوعی که در حال حاضر مهمترین تهدید برای بسیاری از جوامع است و امنیت و ثبات و نیز دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی آنان را تهدید می‌کند.
 
وی ادامه داد: این طرح همچنین از آن جهت اهمیت دارد که کشورها  را در مسیر هماهنگی میان خود و اعضای جامعه برای مقابله با این تهدید ترغیب می‌کند و در این راستا هماهنگی و همکاری در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی بیش از هر چیز دیگری ضروری است. 

خوشرو افزود: این طرح باید به اقدامی جدی و اساسی از سوی کشورها و نهادهای عضو پیگیری شود

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از ایده‌های مطرح شده در این سند حمایت می‌کند. به عنوان حامی عمده قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گرایی خشن، و نیز قطعنامه گفتگوی تمدن‌ها، ما شاهد ارزشی افزوده در این طرح اقدام هستیم. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار