تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۵ دی، اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبالی ، مهمترین  اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) را مرور میکنیم.
 
۲۵ دی ۹۳ ایران دومین دیدار از مرحله گروهی جام ملتها رو هم با پیروزی پشت سر گذاشت. شاگردان کی روش قطر را با تک گل سردار آزمون در سیدنی شکست دادند.  ایران در بازی اول ، بحرین را دو بر صفر برده بود.
 
۲۵ دی ۸۹، ایران دومین بازی از مرحله گروهی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۱، را با پیروزی پشت سر گذاشت و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد. شاگردان افشین قطبی پس از پیروزی برابر عراق در بازی اول ، در این مسابقه هم کره شمالی را یک بر صفر با گل کریم انصاری فرد در دوحه شکست دادند. تیم ما در این دیدار تیموریان و شجاعی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.
 
۱۵ ژانویه ۲۰۱۲، بتیس ، رکورد کلین شیت بارسلونا در بازیهای خانگی را قطع کرد. البته آنها چهار بر دو شکست خوردند.
رکورد گل نخوردن های بارسلونا در بازیهای خانگی از فصل قبل و ۲۳ آوریل ۲۰۱۱ و در بازی با اوساسونا شروع شد که دو بر صفر پیروز شدند. آنها سپس در ۱۲ بازی داخل خانه در آن فصل و فصل جدید گل نخوردند تا اینکه بازی با تیم بتیس فرا رسید. در این مسابقه بارسلونا ابتدا دو گل توسط مسی و ژاوی به ثمر رساند. اما در دقیقه ۳۱، بتیس به گل رسید و روند گل نخوردن های بارسا در بازیهای خانگی پایان داد.

اگرچه بتیس با نتیجه چهار بر دو شکست خورد اما توانست به این رکورد بارسلونا پایان دهد. بارسا نیز در چهار بازی بعدی داخل خانه خود ، دروازه اش باز شد.
 
۱۵ ژانویه ۱۹۸۱، الحاجی دیوف مهاجم سنگالی متولد شد. او فوتبال حرفه ای خود را از سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و خیلی زود پیشرفت کرد و سال بعد به تیم رن فرانسه پیوست.

او در جام جهانی ۲۰۰۲، همراه با تیم ملی سنگال درخشید و به تیمش کمک کرد تا یک چهارم نهایی جام جهانی بالا بیاید. درخشش دیوف در آن مسابقات باعث شد تا نامش سر زبانها بیوفتد.

بعد از این درخشش فوق العاده ، لیورپول او را جذب کرد. البته او نتوانست در لیورپول بدخشد و او را به بولتون قرض دادند. درخشش او دوباره در بولتون آغاز شد. او سپس به ساندرلند و بلکبرن رفت. دیوف بعد از حضور کوتاه در فوتبال اسکاتلند دوباره به انگلیس بازگشت. او در مجموع در ۹ تیم در فرانسه و انگلیس و اسکاتلند بازی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار