سهم اعتبارات شهرستان بافق در حوزه میراث ۲ و نیم درصداست.

۲ و نیم درصد سهم اعتبارات شهرستان بافق در حوزه میراثبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ محمد مهدی شرافت مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، سهم بافق از اعتبارات این حوزه را باتوجه به شاخص اماکن ثبت شدهٔ این شهرستان، تنها ۲ و نیم درصد اعلام کرد. 

شرافت گفت: شهرستان بافق با سی و هفت اثر تاریخی ثبت شده در استان، دارای ۲ و نیم درصد اعتبار در این حوزه می‌باشد. 

وی با اعلام اینکه بیش از ۴ هکتار فضای تاریخی جدا از هم در شهرستان بافق وجود دارد، گفت: این شهرستان، زمانی که شهرهای دیگر استان به فکر مرمت و بازسازی میراث خود بودند، رویه غیر یزدی در پیش گرفت که در اثر تخریب تقریبا اثر تاریخی به جا نمانده است. 

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، نخلستان‌های شهرستان بافق را یک فصل مشترک بین حوزه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و افزود: ثبت باغ‌های هم پیوند و نخلستان‌های بافق، سرمایه‌ای برای امروز و فردای مردم بافق خواهد بود. 

محمدمهدی شرافت گفت: باتوجه به گردش پذیر بودن شهرستان یزد و شناسایی مقبره وحشی بافقی در این شهرستان، می‌توان در این محدوده با ایجاد مجموعه‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بافق ایجاد کرد. 

وی افزود: با اجرای طرح سه جانبه بین شهرداری یزد و بافق و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، برای مرمت مقبره وحشی بافقی، نام شهرستان بافق پرآوازه خواهد شد.
 
همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان بافق، با تأکید بر حفظ آثار تاریخی و ترویج صنعت گردشگری این شهرستان، حمایت و همکاری خود را با اداره میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری اعلام کرد.

 انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.