ذرات نانو اکسیدآهن تحت شرایط دمای 5 درجه سبب شکستن بیوفیلم باکتری ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه استرالیا از نیوسارت ولزپک راه جدید مبارزه با بیوفیلم را کشف کردند که این روش برخلاف راه‌های درمان گذشته غیررسمی و ترکیبی از نانو ذرات هدفمند است که با استفاده از طیف گسترده‌ای از نور انجام می‌شود.
 
زمانی که باکتری‌های به عنوان یک سلول مستقل در بدن انسان شکل می‌گیرند تا افراد استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ را شروع کنند این باکتری ها شکل ماتریس گروهی را تشکیل و به صورت یک بیوفیلم در بدن تشکیل می‌یابند.
 
این پژوهش 80 درصد از عفونت‌های بدن ناشی از تشکیل این بیوفیلم‌ها است و این باکتری با آلودگی ها به صورت پایدار درآمده و رشد و تکثیرهای آنها بیشتر از گذشته خواهد شد.
 
برای حمله به بیوفیلم‌های باکتری در جهت از بین بردن آن‌ها ذرات نانو اکسیدآهن رادر یک میدان مغناطیسی گرم کرده تا درجه حرارت محیط به 5 درجه برسد و در این زمان القا انجام و ماتریس باکتری‌ها از هم شکسته می‌شود و درمان سلول‌های آلوده آسان می‌گردد.

هنگامی که پوشش نانویی ذرات اکسیدآهن پلیمری باشد پتانسیل شکستن باکتری‌ها بیشتر و عفونت بیوفیلم میکروبی سریع تر از بین می‌رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار