این هفته را به دیدن یک نمایش با اجرای زبان خارجی و گالری نقاشی که با سکوت حرف خود را می زند بروید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینمایی آخر هفته:
فیلم «نقش نگار» به کارگردانی : علی عطشانی به روی پرده سینماها با داستان  پسری بنام  فرزاد که  بدون هماهنگي پدرش قصد ازدواج با نگار دارد رفت است. اما داستان توسط شخص "نگار" دست خوش تغییراتی می شود و اتفاقاتی را رقم می زند.

علی عطشانی که بعد از آخرین کار خود به نام «پارادایس» این بار یک زندگی  متفاوتی را به مخاطبانش نشان می دهد و برای مدتی ذهنشان را فارغ از کارهای روزانه به این سو و آن سو می شکد.

در این اثر بازیگرانی چون: بهرام رادان، آتيلا پسياني، گوهر خير انديش، الهه حصاري،سعید چنگیزیان و... به ایفای نقش می پردازند  که  ناصر ملک مطیعی هم  با حضور خود رنگ دیگری به این فیلم داده است.

تئاتر آخر هفته:
این هفته قد داریم که یک نمایش با زبان و گویش انگلیسی به کسانیکه علاقه دارند تا به دیدن آن بروند پیشنهاد کنیم. نمایشی که قبل از اجرا افرادی می ایند و با شما به زبان غیر مادری به گفت و گو می پردازند تا ذهنتان آماده شود.با این اوصاف فرصت خوبی است تا خودمان را محک بزنیم که به چه میزان  یک نمایش به زبان انگلیسی را متوجه می شویم. در پیش ترها چنین نمایشی روی صحنه رفته است اما بیشتر جنبه آموزشی داشته ولی  این بار تماشاگران یک نمایش حرفه ای می بینند گویا که وارد کشور دیگری شده اند و این امر خود جذابیت زیادی را به همراه دارد.

نمایش «همه چیز در زمان» به کارگردانی شیوا اردوئی  جمعه آخرین اجرای خود را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می برد و بازیگرانی چون: خسرو پسیانی ،روح الله حق گوی لسان به ایفای نقش می پردازند.

کتاب آخر هفته:

کتاب «هرمان حور» مجموعه 93 قطعه از یادداشت‏ها و دست ‏نوشته‏ های ‏شهید احمدرضا احدی، دانشجوی سال دوم رشته پزشکی دانشگاه‏ شهید بهشتی است که در 4 بخش (دفتر) سامان یافته و بخش چهارم، بازیافته‏ هایی ‏است که در ویرایش دوم اثر بدان افزوده شده است. اشاره کوتاه و مقدمه مفصل ابتدای کتاب دربردارنده شمه ‏ای ازسرگذشت شهید، نحوه گردآوری و تدوین اثر و بررسی و شرح ‏محتوای این قطعات است.

کتابی که احدی آن را به فراخور حال و مقال نوشته است. آن‌طور که از دست‌نوشته‌ها مشخص است، بیشتر آن‌ها زمان حضور در جبهه نوشته شده‌اند؛ از پادگان‌های تقسیمِ نیرو و مقرهای آموزشی تا خط مقدم جبهه، مکان‌هایی بودند که شهید در هر فرصتی که می‌یافت، چند خطی می‌نوشت. در این کتاب بلکه با پاره‌هایی از اندیشه‌ها، رویدادها، تجربه‌ها، کشف‌ها و حالات شهید احمدرضا احدی رو‌به‌رو‌ هستیم که به قلم ساده، صمیمی و دوست‌داشتنیِ خودِ او نگاشته شده است.کتابی که انسان را به هشت سال دفاع مقدس می برد گویی که در آنجا قرار گرفته ای و با چشمان خودت همه چیز را می بینی و در دل خود روایت های زیادی دارد.

گالری آخر هفته:
هرکدام از رنگ و نقش و نگارها برای خودشان حرفی دارند اما به گونه ای دیگر ،گاهی چقدر خوب می شود تا فارغ از ردو بدل کلمان حرف هایی را بشنویم و حس کنیم. این کار روحمان را کمی تا قسمتی تازه می کند واز کارهای تکراری به نوعی خلاص می شویم.

نمایشگاه انفرادی «رنگ خیال» نتیجه تلاش هنرمند جوان خانم شکوفه مرادی می باشد که در«نگارخانه گلهای من» برپا می شود. مجموعه« رنگ خیال» علاوه بر در نظر داشتن رویکرد روانشناختی رنگ با نشان دادن چهره متفاوت در شیوه اجرا سعی در بیان مفهوم زیبایی و انتقال آن بر ذهن مخاطب با بکارگیری ترکیبی ساده از فرمها و بافتهای ریتمیک و متنوع دارد که طیف وسیعی از سلایق متفاوت را مخاطب قرار می دهد.از جمله فعالیتهاي هنري وي شرکت در چندین نمایشگاه گروهی تایپوگرافی، تصویر سازي و همکاري با شرکت هاي تبلیغاتی از سال 1380 تا کنون می باشد.

آخر هفته کجا بریم؟

بوستان باغ ایرانی با مساحتی حدود 3.4 هکتار در محدوده شهرداری منطقه 3 تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از جاهای دیدنی تهران بدل شود. بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته که با قدم زدن در کوچه پس کوچه هایش یادی از گذشته های نه چندان دور تهران می کنید. عمارت ها و خونه باغ های قدیمی یاد آور آرامش و صفای مردم آن ، از زیباییهای محله های قدیمی تهران هستند. در همان حوالی یکی از باغ های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد.

امکانات بوستان باغ ایرانی
کوشک مرکزی با کاربری رستوران و چایخانه، باغ راه های اصلی چنارستان، سروستان و نظرگاه که شامل آبنماهای محوری در طول مسیر و شش آبنمای مجزا در سطح بوستان باغ ایرانی هستند، کتابخانه عمومی با فضای مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، سر در غربی، سردر شرقی، زمین بازی کودکان و محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان، زمین ورزشی روباز، سرویس بهداشتی و رختکن غربی و سرویس بهداشتی شرقی که به سرویس بهداشتی ویژه معلولین مجهز است، نمازخانه از جمله سازه ها و امکانات بوستان باغ ایرانی به شمار می روند.

از ویژگی های مهم بوستان باغ ایرانی می توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد که استفاده از این بوستان را برای این عزیزان راحت تر می کند.

بوستان باغ ایرانی دارای دو ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و دو ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

آدرس بوستان باغ ایرانی : خیابان شیخ بهایی شمالی ،20 متری پیروزان ، کوچه شهید صابری.


گزارش از نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.