رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با تأمین زیرساختها در ۹۰ درصد شعب اخذ رای در استان اقدامات لازم برای تکمیل خدمات مورد نیاز در سایر شعب با جدیت ادامه دارد.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ایوب رحیمی دربیست و سومین جلسه ستاد انتخابات استان  اظهارداشت: مهمترین رسالت ستاد انتخابات استان برگزاری انتخاباتی پر شور، سالم  و با مشارکت حداکثری مردم است.

وی افزود: با گذشت بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی با برگزاری میانگین هر سال یک انتخابات خوشبختانه تجربه ارزشمندی برای مردم و مسئولان بدست آمده که این سابقه می تواند در آرامش و قانونمندی انتخابات پیش رو موثر باشد.

رحیمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود همه مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کردند و فرمودند حتی کسانی که  نظام و رهبری را قبول ندارند برای عزت و سربلندی ایران اسلامی در انتخابات شرکت کنند زیرا این حضور در افزایش اقتدار و امنیت ملی در سطوح بین المللی و روابط بین کشور ها اثرگذار است و همه باید کمک کنند تا مشارکت حداکثری محقق شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از شعب اخذ رای از زیرساخت های ارتباطی مناسب برخوردار شده است و کمیته فناوری اطلاعات نسبت به رفع مشکل برقراری ارتباط الکترونیکی در سایر شعب اقدام خواهد کرد.

رحیمی با تاکید بر نظارت و پیشگیری از تخلف انتخاباتی و برخورد با تبلیغات زودهنگام افراد داوطلب یادآورشد: فضای انتخابات و فعالیت جریان ها و نامزدهای انتخابات به طور مستمر رصد می شود لذا همه نیروها و داوطلبین باید تابع قانون باشند و آن را رعایت کنند تا تخلف به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: داوطلبان باید بیان و رفتاری امید بخش و وحدت آفرین داشته باشند تا انسجام و وحدت کنونی جامعه دچار خدشه و آسیب نشود و در این راستا دست اندرکاران برگزاری هم لازم است به سلامت و شفافیت انتخابات که تاکید دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری است پایبند باشند تا شبهه ای در مردم ایجاد نشود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: در فضای انتخابات نباید به اختلافات قومی دامن زده شود و گروه های مختلف سیاسی و داوطلبان می بایست از هر گونه لشکرکشی و تنش آفرینی در مناطق و سخنانی که موجب تشنج، دودستگی و التهاب در بین مردم می شود پرهیز کنند.

وی گفت: تنش آفرینی در فضای انتخابات به وحدت و امنیت ملی آسیب می زند و در این شرایط حساس از همه داوطلبان و هواداران و عموم  مردم انتظار داریم با رعایت قانون به تقویت فضای آرام استان کمک کنند.

رحیمی اظهارداشت: شایعاتی که در خصوص صلاحیت یا رد صلاحیت افراد در جامعه و فضای رسانه ها مطرح  می شود کذب محض است و توسط برخی افراد بیمار به جامعه القاء می شود تا آرامش جامعه را برهم بزنند که از مردم انتظار داریم به این شایعه پراکنی ها اعتناء نکنند.

در این جلسه حجت الاسلام قابل رئیس هیئت نظارت اسنان هم با تاکید بر رعایت قانون و پیشگیری از تخلف اظهارداشت: داوطلبان انتخابات لازم است از هرگونه توهین، تهمت و افتراء نسبت به یکدیگر پرهیز کرده و در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی افزود: هنوز هیچ داوطلبی تایید یا ردصلاحیت نشده و شایع پراکنی در این خصوص تخلف است و اگر کسی در زمان تبلیغات تخلفی را مرتکب شود در پرونده وی اثرگذار است.

قابل یادآورشد: از ستاد انتخابات و دستگاه قضایی استان انتظار داریم در مسائل مربوط به انتخابات فعالانه عمل کنند و با رصد کردن تبلیغات زود هنگام به تخلفات بسرعت رسیدگی کرده و در صورت لزوم به افراد خاطی تذکر دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.