رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون در مجموع زمینه آزادی 189 زندانی جرایم غیرعمد و مالی در سطح استان اردبیل فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ انور اسکندزاده افزود: امسال بیش از ۷ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در استان اردبیل پرداخت شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع زمینه آزادی 189 زندانی جرایم غیرعمد و مالی در سطح استان اردبیل فراهم شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: این تعداد زندانی جرائم مالی و غیرعمد در استان شامل 145 مورد محکومیت مالی غیرکلاهبرداری، 11 فقره مربوط به حوادث رانندگی، کارگاهی و دیه و 33 فقره پرونده نیز در ارتباط با مهریه و نفقه بوده که با پرداخت بدهی آنها، این افراد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

اسکندزاده میزان بدهی این افراد را حدود 7 میلیارد و 211 میلیون تومان برشمرد و بیان کرد:‌ از این مبلغ 3 میلیارد تومان مربوط به گذشت شاکیان پرونده است و مابقی نیز از طریق کمک‌های خیران، ستاد دیه و تسهیلات بانک‌های عامل تامین شده است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم آزادسازی افراد با میزان بدهی‌های پایین در سطح استان گفت: در کنار آبرومندی و اعسار در راستای تحقق سیاست حبس‌زدایی بایستی همه محکومان جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت زیر 50 میلیون ریال در اولویت آزادی‌ها باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.